English

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پنجمین گردهمایى سراسرى کشت هاى پاییزه؛

قیمت شکر باید اصلاح شود/ تولید کلزا در ایران رکورد جهانی را پشت سر می گذارد

معاون وزیر جهاد کشاورزى با اینکه امسال تولید شکر ۱۰۰ هزار هکتار افزایش می یابد گفت:تولید شکر در هکتار از ۳.۵ تن در برنامه سوم به ۷.۵ تن در دوره اخیر رسیده است.

قیمت شکر باید اصلاح شود/ تولید کلزا در ایران رکورد جهانی را پشت سر می گذارد

به گزارش خبرنگار اقتصادى خبرگزارى موج، معاون حجتى در پنجمین گردهمایی سراسری کشت های پائیزه با بیان اینکه طی چهار سال گذشته، بهره وری آب ۲۵ درصد افزایش یافت افزود:هوشمندسازی و ارتقای خاک ورزی از نیازهای جدی بخش کشاورزی است و حفظ و آبادانی زمین، کاهش مصرف آب و هزینه های تولید با کشاورزی حفاظتی امکان پذیر است.

معاون وزیر در امور زراعت تصریح کرد:در زمینه بهبود عملکرد بذر و توسعه ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی، اقدامات موثری در ۴ سال اخیر انجام دادیم.

عباس کشاورز با بیان اینکه خصوصى سازی تولید بذر ضروری است خاطر نشان کرد:در حال حاضر۸۰ درصد کود مورد نیاز بخش کشاورزی از تولید داخلی تامین و کمتر از میانگین جهانی در کشور کود مصرف می شود.

وی با اشاره به اینکه طی ۳ سال گذشته، وضعیت تولید، تامین و توزیع کود، ساماندهی و استاندارد سازی شده است گفت:تامین، توزیع و عرضه کود باید به بخش خصوصی واگذار شود و تاکنون ۷۸۶۶ برند کودی تقاضای ثبت داده اند که از این تعداد، ۵۷۴۶ برند به ثبت رسیده شده است.

چند گام تا خودکفایی شکر فاصله داریم

کشاورز با بیان اینکه امسال تولید شکر ۱۰۰ هزار هکتار افزایش می یابد توضیح داد:تولید شکر در هکتار از ۳.۵ تن در برنامه سوم به ۷.۵ تن در دوره اخیر رسیده است و باافزایش عملکرد در هکتار و توسعه کشت پاییزه و همدلی صنعت شکر، تنها چندگام تا خودکفایی این محصول فاصله داریم.

معاون وزیر جهاد با انتقاد به نرخ شکر گفت:قیمت شکر باید اصلاح شده و از دولت می خواهم فروردین ماه هر سال این نرخ را اعلام کند.

وی با بیان اینکه تا سه سال آینده، تولید کلزا در ایران رکورد جهانی را پشت سر می گذارد یاد آور شد:تولید کلزا به میانگین ۵ تن در هکتار کشت آبی می رسد چرا که کلزا، نسخه نجات کشت آبی کشور است.

عباس کشاورز یاد آور شد:طی دو سال آینده، ضریب خوداتکایی در تولید دانه های روغنی با توسعه کشت کلزا باید به ۳۰ درصد افزایش یابد، در غیر این صورت، واردات، تولید داخلی را از بین خواهد برد.

معاون وزیر جهاد کشاورزى خاطر نشان کرد:در محصول گندم به خودکفایی رسیده ایم و این خودکفایی پایدار شده است و در محصول کلزا نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته و کشت این محصول با استقبال کشاورزان مواجه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی