English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان هشدار داد؛

مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در خصوص افزایش کلاهبرداری به روش اسکیمر در روزهای پایانی سال به شهروندان هشدار داد.

مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت:  با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و افزایش خرید توسط شهروندان اصفهانی، فعالیت کلاهبرداران نیز افزایش‌یافته است.

وی افزود: برخی از کلاهبرداران در پوشش دست‌فروش ظاهرشده و با فریب شهروندان با عناوین مختلف مانند فروش ارزان‌قیمت وغیره با دستگاه اسکیمر نصب‌شده بر روی دستگاه کارت خوان، اطلاعات نوار مغناطیسی کارت را کپی و با اطلاعات به دست آورده از طریق یک کارت شبیه‌سازی‌شده اقدام به خالی کردن حساب شهروندان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید از فروشگاه‌های مختلف به‌ویژه دست‌فروشان کارت و رمز بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار ندهید و شخصاً اقدام به کشیدن کارت و واردکردن رمز نمایید و همچنین به‌صورت دوره‌ای و متناوب رمز بانکی خود را تغییر دهید.

این مقام انتظامی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تراکنش مشکوک در هر ساعتی از شبانه‌روز از طریق تماس با پشتیبان بانک عامل و یا حضور در جلوی خودپرداز اقدام به مسدود نمودن کارت‌بانکی خود کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir یا با شماره 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه