English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان هشدار داد؛

لینک های جعلی سهام عدالت همچنان قربانی می‌گیرند

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با شگرد ارسال پیامی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت در پیام رسان واتساپ و هدایت کاربران به لینک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد ، خبر داد.

لینک های جعلی سهام عدالت همچنان قربانی می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان کرد: پیرو ارجاع پرونده یکی از شهروندان با موضوع برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی وی و نظر به حساسیت موضوع و فراگیر شدن حوزه فیشینگ و بدافزار‌های متداول ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت .

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد متهم با شگرد ارسال پیامی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت در پیام رسان واتساپ  و هدایت شاکی به لینک جعلی،  اطلاعات بانکی او را سرقت کرده و سپس اقدام به برداشت های غیر مجاز از حساب او می کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان  گفت: همچنین تحقیقات نشان داد این  متهم از افراد سابقه دار در برداشت های اینترنتی غیر مجاز از حساب های مردم است که فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته و  به صورت گسترده و حرفه ای اقدام به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی مردم می کند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: سرانجام اقدامات فنی و تخصصی و رصد هوشمندانه، مخفیگاه متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از منزل وی آلات و ادوات جرم کشف شد .

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خاتمه اظهار داشت: به شهروندان توصیه می کنیم  ضمن عدم ورود به آدرس های اینترنتی مندرج در پیام های دریافتی از سرشماره های ناشناس، در صورت نیاز به پرداخت وجه به صورت اینترنتی از اصالت و درستی آدرس درگاه های بانکی اطمینان حاصل نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه