English

رئیس پلیس فتا اصفهان مطرح کرد:

اصفهانی ها، بیشترین قربانیان فضای مجازی در کشور / رشد۶۲ درصدی برداشت های غیرمجاز در اصفهان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان کاربران اصفهانی را بیشترین قربانیان فضای مجازی در کشور عنوان کرد.

اصفهانی ها، بیشترین قربانیان فضای مجازی در کشور / رشد62 درصدی برداشت های غیرمجاز در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ مرتضوی با اشاره رشد 62 درصدی برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی و 54 درصدی کلاهبرداری های اینترنتی گفت: کاربران اصفهانی بیشترین قربانیان فضای مجازی در کشور هستند.

وی افزود: آمارهای پلیس فتا ی استان نشان می دهد که کاربران اصفهانی بیشترین قربانیان فضای مجازی در کشور هستند و یکی از پرتکرار ترین و بیشترین پرونده های ثبت شده در این پلیس هم مربوط به جرایم اقتصادی است که شامل برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی و کلاهبرداری های اینترنتی می شود.

این مقام انتظامی از افزایش 62 درصدی پرونده های مربوط به جرم برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی و هچنین افزایش 54 درصدی کلاهبرداری های اینترنتی در 6 ماهه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: یکی از عمده ترین دلایل وقوع برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی ارسال پیام های آلوده در قالب سهام عدالت و یا ابلاغیه دادگستری به گوشی تلفن شهروندان است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این پیام های آلوده و سمی علاوه بر شبکه های اجتماعی خارجی ممکن است از شبکه اجتماعی داخلی هم ارسال شوند گفت: این پیامک ها حاوی یک تارنما هستند و به طور مثال به شهروندان اعلام می کنند که از شما شکایت شده و اگر می خواهند شکایت خود را ببینند بایستی به لینکی که در زیر آورده شده وارد شوند و یا اعلام می کنند که اگر می خواهند سهام عدالت آنها قطع نشود وارد لینک معرفی شده در زیر پیامک شوند .

وی ادامه داد: شهروندی که این پیامک را دریافت کرده وقتی وارد لینک می شود یک بدافزار وارد گوشی او شده و علاوه بر اینکه حساب هایش را هک می کند همین پیامک را با استفاده از شماره وی به تمام مخاطبانش ارسال می دارد.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: شهروندان باید بدانند که هر ارگان و سازمانی از جمله دادگستری و سهام عدالت دارای سرشناسه مربوط به خود هستند و هیچ گاه با شماره های عادی برای کسی پیامک نمی فرستند پس بنابر این توصیه ما به شهروندان این است که به این گونه پیامک ها توجه نکرده و از باز کردن لینک های درون آنها خودداری کنند .

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کلاهبرداری های اینترنتی با ترفند فروش اجناس انجام می شود گفت: بیشترین افرادی که در دام کلاهبرداران اینترنتی می افتند خانم هایی هستند که به در فضای مجازی به دنبال تهیه پوشاک، وسایل منزل و لوازم آرایشی و بهداشتی خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه سکوهای تبلیغاتی مانند دیوار، شیپور و ... صرفاً یک درگاه تبلیغاتی هستند و با فروشگاه های اینترنتی متفاوت هستند، گفت: شهروندان نبایستی به هر تبلیغی که در این سکوها مشاهده می کنند اعتماد کرده و قبل از رؤیت کالا به حساب بانکی افراد پول واریز کنند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه برخی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و ... را با فروشگاه های اینترنتی اشتباه گرفته و با خرید از این شبکه ها در دام کلاهبرداران اینترنتی می افتند عنوان داشت: فروشگاه های اینترنتی تارنمای ثابت و مشخصی دارند و دارای شماره تلفن، آدرس و اطلاعات هویتی واقعی و مجوزهای قانونی و معتبر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه