English

رییس پلیس فتا استان فارس اعلام کرد؛

دستگیری کلاهبردار ۳ میلیاردی اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی اقدام به کلاهبرداری از ۳ شهروند شیرازی به مبلغ ۳ میلیارد ریال کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری کلاهبردار ۳ میلیاردی اینستاگرام

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سرهنگ امیرحسین سلیمانی، رییس پلیس فتا استان، در این خصوص، بیان کرد: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر کلاهبرداری از وی در خصوص خرید وسایل خودرو از طریق یک صفحه اینستاگرامی، بررسس موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی بیان داشت که در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، با یک صفحه تحت عنوان "فروش وسایل و لوازم خودروهای خارجی استوک" برخورد کرده است و ضمن برقراری تماس با مدیر صفحه، مبلغ یک میلیارد ریال وجه به عنوان پیش پرداخت از من درخواست کرد و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبود.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این متهم با همین شگرد از ۲ نفر دیگر نیز کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ سلیمانی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

این مقام انتظامی گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از ۳ نفر به مبلغ ۳ میلیارد ریال اعتراف و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان کرد.

سرهنگ سلیمانی در خصوص پرداخت بیعانه قبل از دیدن کالا و یا خدمات درخواستی، گفت: شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در‌ میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه