English

اپلیکیشن‌های جعلی کرونایی ترفندی برای کلاهبرداری در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به تبلیغ اپلیکیشن‌های مرتبط با بیماری‌ کرونا که در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی می‌شود به شهروندان هشدار داد و گفت: برخی از این اپلیکیشن‌ها فقط برای سرقت اطلاعات شهروندان طراحی شده‌ است.

اپلیکیشن‌های جعلی کرونایی ترفندی برای کلاهبرداری در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ علی موالی در گفت‌وگویی اظهارداشت: برخی از این اپلیکیشن‌ها برای نصب و یا ارائه خدمات، مبلغی را از کاربردرخواست می‌کنند که برای پرداخت این مبلغ، کاربر به درگاه بانکی جعلی(فیشینگ) هدایت شده و در ادامه، کلیه اطلاعات بانکی کاربر به سرقت رفته و حساب وی خالی می‌شود.

وی افزود: در شگرد دیگر مجرمان سایبری اپلیکیشن‌ها معرفی شده برای بیماری کرونا ممکن است بدافزارهای مخرب و جاسوسی باشند که با دانلود و نصب آن‌ها، سرقت از اطلاعات ذخیره‌ شده روی گوشی همراه یا سیستم‌ها صورت ‌گیرد و اطلاعاتی مثل عکس یا اطلاعات بانکی ذخیره‌شده در حافظه‌ گوشی‌ها به‌ راحتی از سوی مجرمان سایبری به سرقت برود و حتی کاربر به راحتی متوجه این سرقت‌ها نشود.

سرهنگ موالی با بیان اینکه اپلیکیشن‌های مخرب از سوی مجرمان حرفه‌ای سایبری طراحی و تولید می‌شوند، ادامه داد: لازم است کاربران اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از مارکت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک دریافت کرده و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اپلیکیشن های بیماری کرونا در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را نخورده و از نصب چنین نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم به کاربران توصیه کرد: جهت کسب اطلاعات و آموزش‌های لازم با مراجعه به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار، هشدارها و آموزش‌های سایبری مطلع شوند همچنین در صورت نیاز و مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه