English

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری به شیوه تلفنی و پیامکی

رئیس پلیس فتا استان قم در خصوص کلاهبرداری به شیوه تلفنی و پیامکی هشدار داد.

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری به شیوه تلفنی و پیامکی

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ علی موالی در تشریح این خبر اظهار داشت: علیرغم هشدارهای مکرر پلیس برای پیشگیری از کلاهبرداری‌های پیامکی و تلفنی متاسفانه باز هم شاهد اینگونه جرائم در سطح جامعه هستیم .

این مقام انتظامی عنوان کرد : یکی از شیوه های کلاهبرداری، ارسال پیامک با این مضمون که شما " لطفاً مبلغ .. را به این شماره کارت ارسال کنید"، می باشد که برخی شهروندان نیز بدون تحقیق در خصوص مشخصات ارسال کننده پیامک و به علت سهل انگاری به محتوای پیام اعتماد می کنند.

وی گفت : افراد کلاهبردار با ارسال پیامک های فریب دهنده و ایجاد میل و اشتیاق در گیرنده پیامک برای دریافت جایزه و احیانا" پول و ... طعمه خود را به پای دستگاه های خود پرداز می کشانند.

رئیس پلیس فتا استان در ادامه افزود : یکی دیگر از روش های افراد سودجود ارسال پیامک با مضامین " شما برنده جایزه همراه اول و یا ایرانسل و "یا" شما برنده .. گیگ اینترنت رایگان شده اید و برای دریافت جایزه با این شماره تماس بگیرید" است.

وی اضافه کرد: در ادامه شهروندان با شماره مورد نظر تماس و مورد اغفال فرد کلاهبردار قرار گرفته و در نهایت ضمن مراجعه به دستگاه خودپرداز حساب آنان خالی می شود.

وی خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، رمز اول یا دوم کارت بانکی ، کد اعتبار سنجی( cvv2 ) خود را از طریق پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

این مقام انتظامی تاکید کرد: برای انتقال وجه به حساب و کارت شما توسط دیگران، لازم نیست شما پای دستگاه خودپرداز حاضر شوید.

سرهنگ موالی با بیان اینکه فریب آگهی های تبلیغاتی را که به هر بهانه ای از شما تقاضای در خواست پرداخت وجه، حتی مبلغی اندک را دارند، نخورید، خطاب به شهروندان گفت: به پیامک های ارسال شده از منابع ناشناس و غیر معتبر اعتماد نکنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه