English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد:

دستگیری عامل سرقت از ۱۲۰۰کارت بانکی از شهروندان اصفهانی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با استفاده از دستگاه اسکیمر اطلاعات کارت بانکی 1200 شهروند را سرقت کرده بود، خبر داد.

دستگیری عامل سرقت از 1200کارت بانکی از شهروندان اصفهانی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه 102 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب وی برداشت شده موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله پرونده ای در پلیس فتا تشکیل و کارشناسان تحقیقات وسیعی را به منظور شناسایی و دستگیری عامل برداشت از حساب بانکی شاکی انجام دادند و به سرنخ هایی نیز دست یافتند که نشان می داد فرد سارق وجوه مسروقه را به رمز ارز های دیجیتال تبدیل کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: در ادامه رسیدگی به این پرونده، شاکیان زیادی به این پلیس مراجعه و با موضوع مشابه دادخواست خود را مطرح کردند که ورود حجم بالای پرونده های مشابه هم فرضیه کپی شدن کارت های بانکی را برای کارشناسان مسجل کرد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: سرانجام با رد یابی های هوشمندانه کارشناسان، مشخص شد هویت فردی که در یکی از پارکینگ های شهر اصفهان با استفاده از دستگاه اسکیمر، اطلاعات کارت های بانکی مشتریان را کپی کرده و در فرصت های مناسب وجوه داخل آنها را برداشت می کرد را به دست آورده و بلافاصله موضوع به عرض مقام قضائی رسیده و دستور جلب متهم صادر شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به متواری بودن متهم گفت: با اشرافیت اطلاعاتی و هوشمندی بالای کارشناسان پلیس فتای استان سرانجام محل اقامت متهم در یکی از هتل های تهران شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اصفهان منتقل شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به اعتراف صریح متهم به برداشت 20 میلیارد ریال از حساب بانکی یک هزار و 200 شهروند از ابطال تمامی کارت های اسکیمر شده خبر داد و گفت:  با اعترافات متهم  2 زن که  با وی همکاری داشتند نیز دستگیر و هر 3 نفر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه تحقیقات در خصوص این پرونده کماکان ادامه دارد و کسانی که به این روش از حساب آن ها سرقت شده می توانند به پلیس فتای استان اصفهان مراجعه کنند گفت: به مردم توصیه می کنیم برای مصون ماندن از این گونه سرقت ها همیشه یک کارت با مبلغ اندک برای امور روزانه خود داشته و مبالغ زیاد خود را در کارت بانکی دیگر قرار دهند، همچنین سامانه پیامک گوشی خود را فعال کرده و به محض برداشت غیر مجاز از حساب خود موضوع را به پلیس و بانک مربوطه اطلاع دهند و توصیه دیگر اینکه به هیچ عنوان رمز کارت بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار نداده و اگر این کار را کردند در کمترین زمان ممکن نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام کنند تا راه سوءاستفاده برای مجرمان بسته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه