English

سرهنگ مرتضوی هشدار داد:

تبلیغ فروش "سیم کارت شاد" شگرد جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص شگرد کلاهبرداران ستیبری تحت عنوان تبلیغ فروش "سیم کارت شاد" در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد.

تبلیغ فروش "سیم کارت شاد" شگرد جدید کلاهبرداران سایبری

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اشاره به شگرد جدید مجرمان سایبری  از طریق تبلیغ فروش سیم‌کارت "شاد" گفت: این مجرمان از طریق فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیامک و حتی برقراری تماس تلفنی با شهروندان، به این طریق از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: به‌تازگی گزارش‌های متعددی در زمینه تماس‌های تلفنی تبلیغاتی و بازاریابی مرتبط با این موضوع داشته است که نشان‌دهنده افزایش فعالیت کلاهبرداران در حوزه فروش سیم‌کارت است.

مرتضوی ادامه داد: این مجرمان با ادعای اینکه  سیم‌کارت های شاد با خدمات ویژه دانش آموزی را در اختیار دارند، حتی گاه تا چند برابر قیمت واقعی سیم‌کارت از کاربر پول دریافت می‌کنند و در پایان شماره‌ای متفرقه و عادی را به مشتریان تحویل می‌دهند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: مهم‌ترین محل تبلیغات این افراد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که ضرورت دارد کاربران به این موضوع دقت کنند و در صورت نیاز به خرید سیم‌کارت حتما از نمایندگی‌های مجاز اپراتورهای مخابراتی خرید کنند تا مورد سوء‌استفاده قرار نگیرند.

سرهنگ مرتضوی گفت: کلاهبرداران برای بالابردن احتمال فروش سیم‌کارت خود با تبلیغات اغوا کننده، از جمله اینکه سیم‌کارت دارای ویژگی‌هایی همچون اینترنت رایگان و بسته های مکالمه است، کاربران را به خرید تشویق می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطر نشان کرد: سیم کارتی تحت عنوان شاد وجود ندارد و شهروندان به هیچ‌عنوان فریب این تبلیغات را نخورند، همچنین اپراتورها سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت کودک دارند که برای دریافت آن هزینه مازادی نباید دریافت کنند و شهروندان جهت خرید صرفاً به سایت رسمی اپراتورها یا دفاتر مجاز آنها بصورت حضوری مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه