English

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خبر داد

کلاهبرداری از طریق نرم‌افزارهای نذری‌یاب در محرم

رئیس پلیس فضای تولید و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کلاهبرداری از طریق نرم‌افزارهای نذری‌یاب خبر داد و گفت: انواع نرم‌افزارهای نذری‌یاب این روزها و در ایام ماه محرم می‌تواند سوژه هدف کلاهبرداران هم باشد.

کلاهبرداری از طریق نرم‌افزارهای نذری‌یاب در محرم

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: امروزه در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری با عنوان دانلود نرم‌افزار نذری‌یاب هستیم.

وی افزود: در این شگرد مجرمانه، این افراد با ساخت بدافزارهای مخرب و جاسوسی به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند یا این‌که با ارسال نرم‌افزارهای جعلی و تقلبی برای کاربران، از آن‌ها کلاهبرداری مالی کرده و یا آن‌ها را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اگرچه شاید این ایده‌ در نوع خود جالب باشد که با دانلود کردن یک نرم‌افزار، افراد بتوانند بر اساس روزها و مناسبت‌هایی مانند تاسوعا، عاشورا، اربعین و غیره محل‌های مختلفی که در شهرشان به پخش غذای نذری می‌پردازند را مشاهده کنند، اما همین موضوع، شگردهایی را برای کلاهبرداری در اختیار افراد سودجود قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با تبلیغ فروش نرم‌افزارهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به دانلود و خرید می‌کنند و به منظور دانلود نرم‌افزارهای فوق، ‌مبالغی را مطالبه یا این‌که آن‌ها را به صفحه‌های درگاه‌های بانکی جعلی(فیشینگ) هدایت می‌کنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود.

مرتضوی اذعان داشت: سازنده این‌گونه نرم‌افزارها به تمامی اطلاعات واردشده توسط کاربر(نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و شماره تماس) دسترسی دارند، بنابراین قادر هستند با داشتن این اطلاعات از کاربران سواستفاده کنند؛ کاربران فضای مجازی هرگز نباید فریب این‌گونه تبلیغات را خورده و هنگام دانلود این برنامه‌ها احتیاط‌های لازم را انجام دهند.

رئیس پلیس فضای تولید و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شهروندان در خواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه