English

معاون دادستان کل کشور:

فناوری اطلاعات یک انقلاب در زندگی انسان به وجود آورده است/فضای مجازی در همه ابعاد زندگی انسان نفوذ کرده است

معاون دادستان کل کشور در همایش «بررسی فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» با بیان اینکه فناوری اطلاعات یک انقلاب در زندگی انسان به وجود آورده است، عنوان کرد: فناوری اطلاعات آنقدر در زندگی بشر تاثیر داشته که از آن تعبیر به انقلاب می شود و عصر حاضر را عصر اطلاعات نامیده اند.

فناوری اطلاعات یک انقلاب در زندگی انسان به وجود آورده است/فضای مجازی در همه ابعاد زندگی انسان نفوذ کرده است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور در امور مربوط به فضای مجازی  در همایش «بررسی فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» در سالن اجتماعات کارگاه هنر سروش شهر رشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی را به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی می دانند، اظهار کرد: برگزاری این همایش در راستای منویات رهبر انقلاب است، زیرا رهبری اهمیت زیادی برای فضای مجازی قائل هستند.

وی با اشاره به وضعیت فعلی فضای مجازی کشور، افزود: با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی فرصت زیادی از جامعه را به خودشان جلب کرده اند لذا به جرات می توان گفت که شبکه های اجتماعی مساوی با فضای مجازی است و تاثیری که شبکه های اجتماعی در جامعه ما دارند، به مراتب نسبت به سایر بخش های فضای مجازی بیشتر است و این تاثیرات شامل تاثیرات اخلاقی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و سایر جنبه های زندگی اجتماعی می شود.

همایش فضای مجازی

معاون دادستان کل کشور، با بیان اینکه فضای مجازی در همه ابعاد زندگی انسان نفوذ کرده است، گفت: کمتر زاویه ای از زندگی بشر وجود دارد که تحت تاثیر فضای مجازی واقع نشده باشد و شبکه های اجتماعی بیشترین نقش را در این زمینه داشته اند.

خرم آبادی ادامه داد: ویژگی انسان نسبت به سایر موجودات این است که دستیابی به علم و دانش پیدا می کند و همواره در حال پیشرفت است و هر روز دریچه جدیدی به روی او باز می شود. این روند در طول تاریخ ادامه داشته و براساس روایات اسلامی، در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) پیشرفت علم و دانش به اوج خودش می رسد.

بایستی از فضای مجازی در جهت تکامل انسان استفاده کنیم

وی پدیده فضای مجازی را یکی از جلوه های پررنگ علم و تکنولوژی در زمان حاضر دانست که در گذشته وجود نداشته و تصریح کرد: در وهله اول فضای مجازی برای انسان یک موهبت است و خداوند این توان را به انسان بخشیده که بتواند به این اختراع بزرگ دست پیدا کند لذا ما بایستی از این ابزار در جهت تکامل انسان استفاده کنیم.

همایش+ فضای مجازی

معاون دادستان کل کشور، با بیان اینکه فناوری اطلاعات یک انقلاب در زندگی انسان به وجود آورده است، عنوان کرد: انقلاب های زیادی در طول تاریخ بشر به وقوع پیوسته که یکی از آنها انقلاب صنعتی است لذا فناوری اطلاعات آنقدر در زندگی بشر تاثیر داشته که از آن تعبیر به انقلاب می شود و عصر حاضر را عصر اطلاعات نامیده اند.

جامعه ای که تبادل، پردازش و تحلیل اطلاعاتش دست بیگانگان باشد، جامعه ای ضعیف است

خرم آبادی، فضای مجازی را یک محصول عصر اطلاعات دانست و یادآور شد: سایر انقلاب های بشر تک بعدی یا چندبعدی بودند، اما انقلاب فضای مجازی در همه ابعاد زندگی بشر اعم از ملی، بین المللی، خانوادگی و فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نفوذ کرده است. با توجه به اینکه عصر ما عصر فناوری اطلاعات است لذا هر کسی که کنترل و تسلط بیشتری در زمینه تولید، ذخیره سازی، تبادل، پردازش، تحلیل، کنترل و مدیریت اطلاعات داشته باشد موفق تر بوده و در مقابل، جامعه ای که تبادل، پردازش و تحلیل اطلاعاتش دست بیگانگان باشد، جامعه ای ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: ما شاید از جهت زیرساختی و توان تکنیکی نتوانیم به آمریکا و کشورهای پیشرفته برسیم، اما می توانیم از جهت تبادل اطلاعات و در اختیار گرفتن کنترل و مدیریت تحلیل اطلاعات خودمان ارتقا پیدا کنیم و از دیگران جلو بزنیم.

معاون دادستان کل کشور، با بیان اینکه کتاب «جرائم سایبر» را ترجمه کرده ام، گفت: این کتاب تحلیلی است و نویسنده آن تعبیر بسیار زیبایی درباره اطلاعات دارد و می گوید «همانگونه که در عصر کشاورزی گندم و سایر محصولات کالای استراتژیک محسوب می شد، در عصر صنعت نیز تکنولوژی در کنار فولاد و سایر فلزات همین نقش را داشت، اما در عصر اطلاعات هر کسی که بتواند اطلاعات بیشتری را در اختیار بگیرد و دست برتری در زمینه ذخیره سازی، پردازش و مدیریت اطلاعات داشته باشند، قدرتمندتر است».

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه