English

هشدار پلیس فتای اصفهان در مورد تماس های خارج از کشور

رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: شهروندان با شماره های ناشناس خارج از کشور تماس دوباره نگیرید ، این روش یک کلاهبرداری است.

هشدار پلیس فتای اصفهان در مورد تماس های خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان کرد: اگر با  شماره‌ای بین‌المللی با پیش کد های  00378 و یا 00960  که آن را تشخیص نداده اید ،با شما تماس گرفته‌اند، مجددا با آن شماره تماس برقرار نکنید ، این روش یک کلاهبرداری است و می‌تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد.

وی افزود: در این روش ، یک روبوکال یا روبات تماس‌گیرنده روی یک شماره قرار می‌دهند و بعد از یک یا دو بوق، تماس را قطع می‌کنند، این روبات‌ها حتی ممکن است چند بار با یک شماره تماس بگیرند و تا شخصی که تماس از دست رفته را دریافت کرده، ترغیب به برقراری تماس با شماره ناشناس شود.

سید مصطفی مرتضوی گفت: در این شیوه از کلاهبرداری ، مهاجم یکسری شماره‌های ویژه  تهیه می‌کند،و از آنها به‌صورت رندوم به شماره‌های سراسر دنیا تماس‌هایی را برقرار و بلافاصله قطع می‌کنند تا یک تماس از دست‌رفته (Missed Call) در گوشی قربانی مشاهده شود.

رییس پلیس فتا  استان اصفهان بیان کرد: در صورتی که قربانی به برقراری تماس مجدد با مهاجم اقدام کند، یک پیام ضبط‌شده برای وی پخش شده و بدون اینکه فرد متوجه باشد درگیر قبوض بالا می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه