English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان هشدار داد:

کلاهبرداری با شگرد ارائه اینترنت رایگان دانش آموزی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری و سرقت اطلاعات کارت های بانکی با شگرد ارائه اینترنت رایگان دانش آموزی به شهروندان هشدار داد.

کلاهبرداری با شگرد ارائه اینترنت رایگان دانش آموزی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اشاره به کلاهبرداری با شگرد ارائه اینترنت رایگان دانش آموزی  اظهار داشت: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران و سرقت اطلاعات بانکی آنان، انتشار لینک‌های جعلی در قالب ارائه بسته اینترنت رایگان در شبکه های اجتماعی است.

وی افزود: لینک معرفی شده دانش‌آموزان را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و پس از سرقت اطلاعات بانکی آنان، اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران به صورت غیرمجاز می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان بیان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم به پیام های دریافتی از سوی افراد ناشناس، به هیچ عنوان اعتماد نکرده و بر روی آن کلیک نکنند، ضمناً هنگام واریز وجه با استفاده از درگاه‌های پرداخت الکترونیکی پروتکل‌های امنیتی، آدرس صحیح درگاه بانکی مورد نظر، اطلاعات تماس با ما در سایت و نماد اعتماد الکترونیکی را به طور کامل بررسی کرده تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرند.

سرهنگ مرتضوی با هشدار در خصوص این گونه کلاهبرداری ها اظهار کرد:  با توجه به اینکه سرقت اطلاعات کارت های بانکی توسط مجرمان از طریق اپلیکیشن شاد نیز صورت می گیرد، معلمان و دانش‌آموزان جهت نصب و به روزرسانی اپلیکیشن شاد حتماً به سایت وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی https:‎//medu.ir مراجعه کنند و به پیام‌هایی که عموماً با مضامین نصب و تبلیغ نرم‌افزارها بویژه در کانال‌های تلگرامی منتشر می‌شوند توجه نکنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی