English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبرداد؛

کلاهبرداری از طریق واریز مبالغ به حساب افراد

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از کلاهبرداری از طریق واریز مبالغ به حساب افراد در اصفهان خبرداد.

کلاهبرداری از طریق واریز مبالغ به حساب افراد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی نسبت به سو استفاده برخی مجرمان سایبری با شگرد واریز وجه به حساب افراد گفت: شهروندان در صورت واریز وجه به حسابشان ار مبداء ناشناس، ابتدا حساب خود را مسدود و موضوع را در اسرع وقت به بانک عامل و مرکز فوریت های سایبری این پلیس گزارش کنند.

وی بیان داشت: در تعدادی از پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا و با استناد به مستندات موجود ، مشخص شد افراد کلاهبردار از طریق فیشینگ با دسترسی به اطلاعات حساب های بانکی هموطنان و حساب های مالی سایر افراد ، به منظور پولشویی و طولانی کردن فرایند پی جویی جرایم وجوهات سرقتی را به سایر حساب های افراد انتقال می دهند و  در زمان های متعدد نسبت به برداشت غیر مجاز آن اقدام می کنند .

این مقام انتظامی در ادامه گفت: در برخی موارد فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی سبب شده که سودجویان با شگرد‌های مجرمانه از جمله سایت های قمار و شرط بندی با سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران، آن‌ها را به‌راحتی در دام خود گرفتار کرده و از حساب آنها به عنوان حساب واسطه سوء استفاده می کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: شهروندان ضمن فعال سازی ارسال پیامک واریز و برداشت حساب های مالی خود ، به محض اطلاع از واریز و برداشت هر گونه مبالغ مشکوک به حساب های مالی بلافاصله به مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380 و بانک عامل اطلاع دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه