English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد؛

برداشت از حساب با شگرد بسته مکالمه یلدایی همراه اول

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با شگرد بسته مکالمه یلدایی همراه اول اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد.

برداشت از حساب با شگرد بسته مکالمه یلدایی همراه اول

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه  از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس  موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی در یکی  از کانال های تلگرامی با تبلیغ بسته مکالمه یلدایی همراه اول مواجه شده و پس از واریز مبلغ 50 هزار ریال از طریق درگاه بانکی جهت دریافت کد فعال سازی متوجه شده علاوه بر این که مکالمه رایگان دریافت نکرده کل موجودی حسابش که 300 میلیون ریال بوده نیز برداشت شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است تصریح کرد: نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار شدند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا از تحرک مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان به این بهانه گفت: مجرمان در این ایام به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه های جعلی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها حسابهایشان را خالی می کنند که در این زمینه باید شهروندان هوشیار بوده و در خرید های اینترنتی خود به معتبربودن سایت و داشتن نماد تجارت الکترونیک درآن توجه داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه