English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان هشدار داد؛

اپلیکیشن های جعلی ، دام مجرمان سایبری برای شهروندان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص طراحی و انتشار اپلیکیشن های جعلی توسط کلاهبرداران سایبری با هدف سرقت اطلاعات کاربران، هشدار داد.

اپلیکیشن های جعلی ، دام مجرمان سایبری برای شهروندان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در مارکت های اندرویدی، نرم‌افزارهای متنوع در دسته‌بندی‌های مختلف عرضه می‌شوند که یکی از شگردهای کلاهبرداران، ساخت نرم‌افزارهای مخرب و سوءاستفاده‌های مالی و حیثیتی از کاربرانی است که اطلاعات چندانی در این خصوص ندارند.

وی افزود: نخستین گام در راستای پیشگیری از سوءاستفاده‌های کلاهبرداران اینترنتی، دانلود و بارگزاری اپلیکیشن‌ها از سایت های مرجع و مارکت های معتبر و عدم دریافت از طریق موتورهای جستجوگر است.

رئیس پلیس فتا استان در خصوص دسترسی‌های اپلیکیشن نصب‌شده بر روی تلفن همراه کاربران گفت: باید دقت شود که برنامه نصب‌شده بر روی تلفن همراه به چه بخش‌هایی از گوشی توسط کاربر دسترسی می گیرد و نباید بدون توجه به نوع دسترسی ارائه مجوز آن را تایید کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کلاهبرداران با تبلیغ نرم‌افزارهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به دانلود و خرید می‌کنند و ‌مبالغی را مطالبه و کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود،

سرهنگ مرتضوی با خاطر نشان کردن این مطلب که با توجه به اینکه این نرم‌افزارها به اطلاعاتی از جمله لیست مخاطبین و پیامک ها دسترسی می گیرند، پیامک های جعلی حاوی لینک دانلود برنامه را برای سایر کاربران نیز ارسال و ابعاد شگرد کلاهبرداری را گسترش می دهند به شهروندان توصیه کرد در دانلود نرم‌افزارهای کاربردی باید به تعداد نصب برنامه توجه شود و نظراتی که دیگران درباره نرم‌افزار موردنظر داده‌اند، می‌تواند حاوی اطلاعات مهمی از عملکرد برنامه باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه