English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد؛

کلاهبرداری نوجوان ۱۷ ساله با ارسال لینک جعلی مشاهده ابلاغیه قضایی / متهم دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری نوجوان 17 ساله ای که با ارسال لینک جعلی مشاهده ابلاغیه قضائیه، به تلفن همراه شهروندان 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کلاهبرداری نوجوان 17 ساله با ارسال لینک جعلی مشاهده ابلاغیه قضایی / متهم دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها پس از ورود به لینکی ناشناس جهت پرداخت هزینه احراز هویت، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان اظهار داشتند پس از دریافت پیامکی با عنوان "شکوائیه علیه شما" و ورود به لینک معرفی شده برنامه ای با عنوان اپلیکیشن قوه قضائیه دانلود و جهت احراز هویت مبلغ 20 هزار ریال از کاربران درخواست کرده و پس از آن شاکی جهت پرداخت وجه درخواستی اقدام به ثبت اطلاعات کارت بانکی خود می کند،کل موجودی حساب آنها برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده اند، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است و اپلیکیشن جعلی نیز با دسترسی به پیامک ها اقدام به سرقت رمز دوم یکبار مصرف کرده و با دسترسی به لیست مخاطبین پیامک مذکور را برای سایر افراد ارسال می کند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: برابر تحقیقات صورت گرفته با توجه به گستردگی این شگرد مجرمانه، ارزش کلاهبرداری این پرونده بیش از 10میلیارد ریال پیش بینی می شود و اقدامات تخصصی کارشناسان جهت شناسایی سایر مالباختگانی که از این طریق از حساب آنها برداشت شده ادامه دارد.

سرهنگ مرتضوی درپایان ضمن اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد به شهروندان توصیه کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه با سرشماره ADLIRAN ارسال و فاقد لینک است، بنابراین جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیاز به واریز وجه نمی باشد و شهروندان صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه