English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد:

کلاهبرداری میلیاردی دعانویس مجازی در اصفهان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با تبلیغ دعانویسی و رفع طلسم در فضای مجازی یک شهروند را فریب داده و 2 میلیارد و 100 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

کلاهبرداری میلیاردی دعانویس مجازی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی وصول شکوائیه یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی در فضای مجازی از او کلاهبرداری کرده در بررسی های تخصصی صورت گرفته مشخص شد فرد شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فرد ناشناسی که ادعای رفع طلسم از طریق دعا را می کرده آشنا شده و بنابر درخواست وی مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون ریال را به حساب وی منتقل می کند اما بعد از مدتی که هیچ دعایی برایش ارسال نمی شود با فرد دعانویس تماس می گیرد اما او دیگر به تماس هایش پاسخگو نبوده است.

وی گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه سرانجام ردپای متهم اصلی پرونده در تهران به دست آمد که ماموران با اخذ نیابت قضائی به این استان رفته و در یک عملیات ضربتی فرد شیاد را دستگیر و به اصفهان منتقل کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم پس از روبرو شدن با مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری صورت گرفته اعتراف کرد، گفت: با اعتراف صریح متهم وی به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد اما تحقیقات برای کشف کلاهبرداری های دیگر توسط این مجرم و شناسایی شاکیان و مال باختگان دیگر کماکان ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با هشدار به کاربران در خصوص کلاهبرداری های افراد شیاد تحت عنوان رمالی و دعانویسی در فضای مجازی گفت: عده ای از افراد فرصت طلب و سودجود برای جذب قربانیان خود اقدام به ارائه مستندات دروغین از افراد که به وسیله آنها گرفتاریشان برطرف شده می کنند که در این خصوص باید مردم هوشیار بوده و فریب این گونه ادعاهای واهی و توخالی را نخورند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه