English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد؛

کلاهبرداری واتساپی از شهروندان با ترفند ارائه تسهیلات ودیعه مسکن

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی کلاهبردار اینترنتی که با جعل عنوان نهادهای دولتی به بهانه ارائه تسهیلات ودیعه مسکن از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

کلاهبرداری واتساپی از شهروندان با ترفند ارائه تسهیلات ودیعه مسکن

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: مجرمان سایبری با سواستفاده از طرح ها و تصمیمات دولت در بازه های زمانی مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده و این بار نیز با ترفند ارائه تسهیلات حمایتی دولت به مستاجران اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: بر اساس اظهارات شاکی، متهم با ارائه فرم ها و قراردادهای مختلف اقدام خود را قانونی جلوه داده، اعتماد وی را جلب و با دریافت اطلاعات کارت بانکی و سرقت رمز یکبار مصرف به بهانه کد احراز هویت اقدام به برداشت غیرمجاز ازحساب کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به دستگیری متهم و تحویل وی به مرجع قضائی اظهار داشت: متقاضیان دریافت تسهیلات توجه داشته باشند هیچ سازمان رسمی از طریق شبکه‌های اجتماعی با شهروندان تماس و ارتباط نمی‌گیرد، بنابراین شهروندان از پاسخگویی و ارائه اطلاعات به افراد ناشناس در شبکه های اجتماعی خودداری و نسبت به عدم ورود به لینک های دریافتی یا نصب اپلیکیشن های نامعتبر هوشیار باشند، همچنین سامانه جامع طرح های حمایتی به آدرس saman.mrud.ir تنها مرجع رسمی و مورد تایید درخواست تسهیلات ودیعه مسکن است.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان درخواست کرد که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با کارشناسان در‌ میان بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه