English

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

مسئولان نباید نگاه خود را به مناطق خاص محدود کنند

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولان نباید نگاه خود را به مناطق خاص محدود کنند و باید به همه مناطق نگاه برابر داشته باشند.

مسئولان نباید نگاه خود را به مناطق خاص محدود کنند
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، مجید نادرالاصلی اظهار کرد: در کمیسیون مناطق کم‌برخوردار مطرح شد، اگرچه بعضی مناطق را کم‌برخوردار می‌نامند، اما تمام ۱۵ منطقه اصفهان دارای ظرفیت‌هایی هستند که به آن‌ها توجه نشده است، به همین دلیل مسئولان نباید خود را به مناطق خاص محدود کنند.

وی با اشاره به کمبودهای همه مناطق افزود: بودجه‌ای که برای مناطق کم‌برخوردار لحاظ می‌شود باید متناسب با نیازهای آن منطقه باشد، همچنین مسائلی که در منطقه ۱۴ به عنوان ضعف محسوب می‌شود در بعضی از نقاط منطقه یک، مناطق ۵، ۲، ۶ که به حسب ظاهر جزو مناطق پردرآمد هستند، نیز وجود دارد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شناسایی محله‌های کم‌برخوردار در سال گذشته، سال جاری و ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: مسئولان با مراجعه به کوچه‌های قدیمی و بافت‌های فرسوده شهری، گلوگاه‌هایی که برای تردد مردم یا سیما منظر شهری مشکل‌ساز هستند را شناسایی می‌کنند، همچنین تمام مناطق را از نظر رفاهی و ورزشی بررسی می‌کنند تا بتوانند، یک توزیع متعادل را در همه مناطق انجام دهند.

نادرالاصلی با اشاره به منطقه شهری و گردشگری ناژوان تصریح کرد: در ناژوان چند روستای کم‌برخوردار وجود دارد که باید در بودجه مطرح شوند، همچنین در حوزه مناطق کم‌برخوردار با توجه به بودجه لحاظ شده و نگاه کمیسیون، مدیریت‌های مربوطه و کلان مدیریت شهری، اقداماتی متوازن در سایر حوزه‌ها همچون رفاهی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی انجام می‌گیرد که اگر ظرفیت منطقه پاسخگو باشد، نتیجه مثبتی در پی دارد، همچنین این تسهیلات فقط برای مناطق برخوردار نیست، بلکه منطق کم‌برخوردار را نیز در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به نگاه متعادل مسئولان به مناطق گفت: همه اقدامات مسئولان از جمله ساختن سینما در مناطق، نیازمندی‌های ظاهری همچون پیاده‌روسازی، آسفالت خیابان، بازگشایی بعضی گلوگاه‌ها و زیباسازی سیما منظر شهری با نگاهی متعادل انجام می‌گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ازدیاد مشکلات مناطق گفت: در بعضی مناطق شدت مشکلات به اندازه‌ای است که اقدامات مسئولان دیده نمی‌شود.

نادرالاصلی با توجه به امکانات مناطق کم‌برخوردار گفت: خط دو مترو و رینگ چهارم شهری از کم برخوردارترین نقاط اصفهان، همچون دارک در زینبیه عبور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه محله دارک می‌تواند یک فرصت خوبی برای اصفهان باشد، ادامه داد: ورودی اصلی مرکز اصفهان باید از دارک باشد، همچنین ایستگاه خط آهن سریع‌السیر اصفهان به تهران، ایستگاه خط دو مترو و خطوط مسافرتی اتوبوس‌ها در محله دارک خواهد بود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ساخت بزرگ‌ترین بیمارستان توان‌بخشی ویژه جانبازان که به عموم مردم نیز خدمت‌رسانی می‌کند، خاطرنشان کرد: کلنگ‌زنی این بیمارستان در منطقه دارک رخ داده است و یک فرصت بزرگی برای این منطقه به‌وجود آورده است که با یک بودجه بیش از پنج هزار میلیارد تومانی نوعی کارسازی در اصفهان صورت گیرد، همچنین دسترسی فراوان نیز ایجاد کند.

نادرالاصلی با اشاره به اینکه بیمارستان جانبازان می‌توانست در شهرک شهید کشوری نیز تأسیس شود، اما به علت ایجاد عدالت فضایی در کم‌برخوردارترین منطقه ساخته شده است، ادامه داد: بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی تأمین اجتماعی نیز در شهرک شهید کشوری ساخته خواهد شد و بودجه آن نیز مشخص شده است، اما به دلیل اختلافی که بین شهرداری، اتوبوسرانی، تأمین اجتماعی و اراضی به‌وجود آمده، ساخت آن با مشکل مواجه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه