English

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبرداد؛

کشف ۹ باند بزرگ سرقت طی یک ماه گذشته در اصفهان / ۲ هزار و ۱۷۵ نفر سارق حرفه‌ای دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۹ باند بزرگ سرقت و دستگیری۲ هزار و ۱۷۵ نفر سارق حرفه‌ای طی یک ماه گذشته در استان اصفهان خبر داد.

کشف ۹ باند بزرگ سرقت طی یک ماه گذشته در اصفهان / ۲ هزار و ۱۷۵ نفر سارق حرفه‌ای دستگیر شدند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،سردار حمیدرضا علینقیان پور در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در یک ماه گذشته ۹ باند بزرگ سرقت در استان اصفهان کشف و تعداد ۲۱۷۵ نفر سارق حرفه ای  نیز دستگیر شدند که به واسطه اقدامات صورت گرفته در این مدت با کاهش ۴۰ درصدی سرقت روبرو بودیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ باند سرقت منزل، ۱۶ باند سرقت اماکن، ۱۳ باند سرقت خودرو، ۲۲ باند سرقت کابل و پنج باند سرقت مغازه شناسایی و دستگیر شدند.

مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه در این مدت ۴۱۵ محکوم متواری دستگیر شدند، افزود: ارزش ریالی اموال استرداد شده به مالباختگان بالغ بر ۹۶۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۱۱۷۶ محله شناسنامه دار شده است، گفت: بیش از ۳۷۰۰ نفر از معتمدین محلات با فراجا در راستای تامین امنیت محلات همکاریو برای امنیت و آسایش محلات خود در حال فعالیت هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در یک ماه گذشته در سطح استان  ۲۸۴ نقطه آلوده که محل فروش و استعمال مواد مخدر، منازل سارقان و محل تجمع و تردد اراذل و اوباش بود شناسایی و پاکسازی شد.

سردار علینقیان پور بیان داشت: همچنین در این مدت ۵۷۸ نفر قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر و ۱۲۰۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند.

مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به برخورد قاطعانه سازمان اطلاعات و امنیت انتظامی استان با اراذل و اوباش گفت: با اجرای طرح امنیت محله محور بیش از ۷۰۰ سارق، اراذل و اوباش و عربده‌کشان در محلات اصفهان دستگیر شدند.

وی بیان داشت: در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی در آبان ماه سال جاری ۲۹۲ فقره پرونده مرتبط با مفاسد اقتصادی و شبکه‌های گسترده قاچاق تشکیل شده است که در این راستا در حوزه شناسایی و برخورد با جرایم اقتصادی نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشتیم.‌

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: همچنین طی ۸ ماهه امسال تشکیل پرونده‌های تخلفات اقتصادی کلان و باندی ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش و ارزش ریالی این پرونده‌ها ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

علینقیان‌پور گفت: در یک ماه گذشته بیش از ۳ هزار و ۴۵۰ مورد بازدید از اصناف استان اصفهان انجام شده است که بالغ بر  ۳ هزار مورد تذکر و اخطارداده  و ۶۱۳ واحد صنفی متخلف نیز با حکم قضائی پلمب شدند.

وی با بیان اینکه با مسدودسازی لینک‌های کلاهبرداری و دستگیری مجرمان ۳ میلیارد تومان به مالباختگان عودت گردید، بیان کرد: توسط کارشناسان سایبری فراجا ۸ هزار و ۳۵۱ مورد مشاوره در زمینه فعالیت‌ها، خدمات و مشکلات موجود در فضای مجازی به عموم مردم ارائه شده است.

مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه جرایم جنایی و قتل در استان  ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، گفت: امسال نیز کشف و تشکیل پرونده‌های قتل ۱۱۷ درصد افزایش داشته که مربوط به پرونده‌های قدیمی و قتل‌هایی است که طی سال‌های قبل اتفاق افتاده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سرقت مسلحانه در هشت ماهه امسال روند کاهشی داشته است، اظهار کرد: در حوزه جرایم‌خشن ۲۴ درصد افزایش وقوع و در کشف آن ۴۱ درصد رشد داشته ایم.‌

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه