English

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

شناسایی بیش از ۱۰۳ باند سرقت در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از شناسایی بیش از 103 باند سرقت در 10 ماهه سال جاری خبر داد.

شناسایی بیش از 103 باند سرقت در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سردار مهدی معصوم‌بیگی در جمع اصحاب رسانه با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام راحل(ره) و سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: در 10 ماهه سال جاری در حوزه مبارزه با سرقت به عنوان یکی از اولویت‌های پلیس بیش از 103 باند  در استان اصفهان شناسایی و با آن ها برخورد شده است.

وی در ارتباط با  قدرت کشف سرقت در استان بیان داشت: 550 میلیارد تومان اموال مسروقه کشف شده  و همچنین کشف سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته که در راستای هدف‌گذاری افزایش قدرت کشف بوده است.

مقام ارشد استان افزود: بیشترین باندهای سرقت در استان سرقت منزل، سرقت داخل خودرو و سارقان سیم برق و مخابرات بودند.

سردار معصوم بیگی اضافه کرد: در حوزه جعل و کلاهبرداری حدود 48 درصد کاهش جعل و کلاهبرداری داشته ایم و انهدام باندهای جاعل 46 درصد افزایش و همچنین دستگیرشدگان 47 درصد  نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

تشکیل 1800 پرونده قاچاق در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: همچنین در حوزه قاچاق کالا بیش از 1800 پرونده تشکیل شده است و پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان در این حوزه نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: حدود 2 هزار نفر قاچاقچی کالا  در سال جاری در استان دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته‌ایم.

سردار معصوم بیگی در ارتباط با جانباختگان تصادفات رانندگی بیان داشت: 7 درصد کاهش جانباختگان حوادث رانندگی و 12 درصد نیز در تصادفات برون شهری  کاهش داشته‌ایم ولی با وجود این کاهش متاسفانه بیش از 600 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به آمار جانباختگان گفت: 45 درصد جانباختگان مربوط به موتورسواران ، 35 درصد مربوط به عابران و 19 درصد مربوط به دیگر وسایل نقلیه است.

وی افزود: پر حادثه ترین روز تصادف در استان، روز جمعه و پر حادثه‌ترین ساعت نیز بین 20 تا 22 شب می باشد.

کشف 40 تن مواد مخدر توسط پلیس اصفهان درسال 98

سردار مهدی معصوم بیگی گفت: نیروی انتظامی استان اصفهان در سال جاری 40 تن مواد مخدر کشف کرده که یک رکورد استثنایی می باشد و در طول تاریخ نیروی انتظامی در این استان فاقد سابقه بوده است.

وی اظهار کرد: کشف 40 تن مواد مخدر توسط پلیس عدد بزرگی است که قرار بوده بخشی از این‌ مواد به استان‌های شمالی و تهران منتقل شده و بخشی هم قرار بوده در استان اصفهان مصرف شود.

این مقام ارشد انتظامی در ارتباط با جرائم فضای مجازی ادامه داد: جرم در فضای مجازی 108 درصد افزایش پیدا کرده که با توانمندی در پلیس فتا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 98 درصد افزایش کشف چرائم را داشته ایم.

سردار معصوم بیگی گفت: کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی با 200 درصد، کلاهبرداری‌های رایانه‌ای با 10 درصد و مزاحمت‌های اینترنتی با 9 درصد در صدر جرایم فضای مجازی قرار دارند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان اظهار کرد: نظارت پلیس بر باغ تالارها 42 درصد، نظارت بر قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌ها 35 درصد، نظارت بر صنوف و فروشندگان پوشاک 46 درصد و نظارت بر مراکز اقامتی 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

دقت مردم در خصوص وکالت برای نقل و انتقال خودروها

سرهنگ محمدرضا محمدی نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه فروشنده و خریدار خودرو می بایست همزمان و با یکدیگر در مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک حضور داشته باشند، گفت: متاسفانه وکالت برای تعویض پلاک خودرو مشکلات فراوانی برای خریدار و فروشنده ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: در برخی موارد ارکان اصلی خودرو عوض شده و یا خودرو تصادف شدید بالای ۶۰ درصد داشته است و از لحاظ پلیس ایمنی و استاندارد لازم را برای شماره گذاری ندارد و خریدار عملاً نمیتواند خودرو را تعویض پلاک کند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه در اکثر موارد خودروها به صورت وکالتی خرید و فروش می شوند، بیان داشت: اگر خودرو به هر دلیلی پلاک نشود خریدارآن متضرر می شود.

این مقام انتظامی افزود: مواردی مشاهده شده که خودرو سرقتی بوده و مشکلات زیادی برای خریدار ایجاد شده و فروشنده نیز متواری گشته است.

وی خاطرنشان کرد: در موارد برعکس هم فروشنده وکالت داده و خریدار تعویض پلاک نکرده و تخلفات رانندگی که در این مدت مرتکب شده در کد ملی فروشنده نشسته و جریمه ها برای فروشنده آمده است.

سرهنگ محمدرضا محمدی تاکید کرد: اکیداً توصیه می کنیم خریدار و فروشنده خودرو باید حتما ابتدا به مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک مراجعه کرده و پس از کنترل خودرو و مدارک مربوطه تعویض پلاک کنند.

رئیس پلیس راهور اصفهان یادآور شد: تأکید می‌کنیم با توجه به مشکلات یاد شده فروشندگان و خریداران خودرو از دادن و گرفتن وکالت تعویض پلاک جدا خودداری کنند تا متضرر نشوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه