English

سرپرست اداره اوقاف شهرستان اردستان:

دریافت ۵۰ جلد سند تک برگی موقوفات اردستان در سال جاری

سرپرست اداره اوقاف شهرستان اردستان گفت: اوقاف اردستان در سال جاری توانسته تعداد ۵۰ جلد سند تک برگی و سندهای تثبیتی را برای موقوفات خود دریافت کند و تا کنون ۲۵۰ سند صادر شده است.

دریافت ۵۰ جلد سند تک برگی موقوفات اردستان در سال جاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مرتضی عزیزیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند وقف یک نهاد ممتاز دینی است، اظهار داشت: هفته وقف امسال با توجه به مصوبه شورای فرهنگی از دهم مهر به مدت یک‌ هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود که شهرستان اردستان هم برنامه‌های خوبی از جمله همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفان خیراندیش را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به این موضوع که مردم باید از عملکرد اداره اوقاف خبر داشته باشند، افزود: خبرنگاران که در خط جهادی فرهنگی قرار دارند از اوقاف حمایت کنید و برنامه‌های وقف را برای مردم بیان کنید تا مردم از وقفیات اردستان خبر داشته باشند و موضوعی که در وقف کم داریم کمک به فقراء و مستمندان و بیماری‌های صعب‌العلاج است که باید تبلیغ شود تا خیران وقف‌های خود را در این خصوص ارائه دهند.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان اردستان گفت: اوقاف اردستان در سال جاری توانسته است تعداد ۵۰ جلد سند تک برگی و سندهای تثبیتی را برای موقوفات خود دریافت کند و تاکنون ۲۵۰ سند صادر شده و همه بقاع متبرکه و هیئت امناء تا پایان مهر احکامشان ۱۰۰ درصد تمدید خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: برای اجاره‌های موقوفات در شش ماهه امسال ۲۰۰ اجاره نامه تنظیم شده است و چهار وقف جدید را هم در اردستان داشته‌ایم که برای خانه عالم در آن ساخت و ساز صورت گرفت که تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده که ارزش ریالی آن ۱۰ میلیارد ریال است.

وی ابراز داشت: ساخت زائر سرا، مهمانپذیر و خانه عالم امامزاده ابوالحسن علیه‌السلام روستای کچورستاق آغاز شده است که تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد ریال هزینه داشته است و همچنین طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی و اعزام مبلغ و بصیرت عاشورایی را به نحو احسن در بقاع متبرکه انجام شده است و در بخش مسابقات قرآنی که در منطقه نائین انجام شد نفرات اردستان رتبه دوم و سوم را کسب کرده است.

عزیزیان ادامه داد: فعالیت‌های عمرانی در چند امامزاده دیگر همچون امامزاده اسحاق، یحیی زواره، یعقوب و ابراهیم را داشته‌ایم که جمعا بیش از ۴۰ میلیارد ریال تاکنون هزینه شده است و در حال حاضر ۶۴۵ موقوفه و ۲۵۲ مسجد و ۶۰ حسینیه و تکیه در شهرستان اردستان بیش از ۶۴ بقاع متبرکه و یک هزار و ۷۰۰ رقبه هم در اردستان وجود دارد.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان اردستان گفت: برنامه‌هایی همچون میز خدمت در نماز جمعه، جشن حضرت رسول اکرم، همایش یاوران وقف و شرکت هیئت امناء در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته وقف در اردستان خواهد بود و امسال نسبت به سال قبل ۱۴۸ درصد افزایش درآمد امامزاده‌ها بوده و موقوفات هم بیش از ۹۵ درصد در شش ماهه اول افزایش درآمد داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه