English

مصطفی محب زاده خبرداد؛

برگزاری بیش از ۴۰ برنامه به مناسبت دهه وقف در میناب

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میناب با اشاره به برنامه های دهه وقف در شهرستان میناب گفت: بیش از 40 برنامه به مناسبت دهه وقف در شهرستان برگرار خواهد شد.

برگزاری بیش از 40 برنامه به مناسبت دهه وقف در میناب

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مصطفی محب زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میناب شب گذشته (12 مهر ماه) در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت دهه وقف با بیان اینکه خبرنگاران بازوان محکمی برای موقوفات این شهرستان تاکنون بوده اند، عنوان کرد: شهرستان میناب دارای هزارو 345 موقوفه است که از این میزان، بیش از چهار هزار رقبه موقوفات وجود دارد و این شهرستان در بحث موقوفات رتبه دوم استان را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه موقوفات  در شهرستان میناب دارای درآمد هستند که بیش از هزار و 800 رقبه است افزود: هزار و 170مورد رقبه در این شهرستان فاقد درآمد هستند که به دلیل خشک‌سالی های که در سال های اخیر اتفاق افتاده بوده است.

محب زاده با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته پروژه عمرانی عظیمی در این شهرستان شروع شده است اظهارداشت: شهرستان میناب داراری فرهنک غنی و پیشینه بسیار خوبی در حوزه وقف است، وقتی قدمت یک موقوفه به بیش از 200 سال قبل برمی گردد نشان از فرهنگ غنی مردم این شهر دارد.

وی با بیان اینکه در خصوص فرهنگ غنی میناب کوتاهی های صورت گرفته است گفت: شاهد فقر زیرساخت فرهنگی در میناب هستیم و نبود مجتمع فرهنگی یا یک موسسه قرآنی عظیم حس می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میناب عنوان کرد: خدا را شکر یک موسسه قرآنی در روستای کشپیری بخش سندرک بصورت مردمی راه اندازی شد که از سراسر کشور نیز مورد استقبال قرارگرفت، امیدواریم در کنار اصحاب رسانه بتوانیم وقف مشارکتی در شهرستان میناب را رونق دهیم.

وی با اشاره به برنامه های دهه وقف در شهرستان میناب گفت: بیش از 40 برنامه به مناسبت دهه وقف در شهرستان میناب برگزار خواهد شد که برنامه شاخص این هفته، همایش یاوران وقف است که به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ از 12 مهرماه لغایت 21 مهرماه دهه وقف نام‌گذاری شده است

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه