English

استاندار اصفهان در آیین رژه نیروهای مسلح:

دفاع مقدس تمام شکاف‌های اجتماعی را از بین برد

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه دفاع مقدس تمام شکاف‌های اجتماعی را از بین برد، عنوان کرد: در دفاع مقدس فارس، ترک، کرد، لر، ترکمن، بلوچ و عرب معنای خود را از دست داد و همه اقوام و مذاهب به صورت یکپارچه در کنار هم در مقابل حمله دشمن صف آرایی کردند.

دفاع مقدس تمام شکاف‌های اجتماعی را از بین برد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سیدرضا مرتضوی امروز در آیین رژه نیروهای مسلح، گفت: سلام و درود خداوند متعال بر روان پاک و مطهر همه شهدا، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و همه ۲۴ هزار شهید استان بزرگ و مقتدر اصفهان و شهدایی که در جوار ایشان این مراسم باشکوه برگزار می‌گردد.

وی متذکر شد: دفاع مقدس ملت قوی، بزرگ و منسجم ایران اسلامی را برای اسلام عزیز ایجاد کرد و شعار محوری دفاع مقدس «ما متحدیم» یقیناً یکی از مهمترین ثمرات دفاع مقدس بوده است.

استاندار اصفهان بیان داشت: در طول تاریخ کشور ما حماسه، غیرت و ایستادگی در یک نگاه توحیدی در تراز دفاع مقدس معنا شد.

وی ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس، گفت: در دوران انقلاب اسلامی رویدادهای متعدد و پرافتخار زیادی را داشته‌ایم لیکن دوران دفاع مقدس از جمله وقایعی بود که موجودیت و رشد و بالندگی انقلاب اسلامی را سبب شد.

استاندار اصفهان عنوان کرد: دستاوردهای این دوران حیات انقلاب و تدوام حرکت انقلاب را میان ملت‌های مسلمان به همراه داشت.

مرتضوی افزود: بیگانگان و دشمنان انقلاب فکر می‌کردند در شرایطی که حکومت نوپای جمهوری اسلامی هنوز استقرار کامل نیافته است و مردم سرگرم تثبیت انقلاب خود هستند می‌توانند با تحمیل توطئه‌های مختلف و یک جنگ تحمیلی نابرابر ایران اسلامی را به زانو درآورند.

وی تصریح کرد: آنان غافل بودند از اینکه انقلاب اسلامی هویت دیگری را برای مردم ما تعریف کرده بود و در سایه انقلاب اسلامی مردم آماده‌تر و سرزنده‌تر از همیشه آماده مبارزه و دفاع از کیان اسلام عزیز بودند.

استاندار اصفهان متذکر شد: اگر تعبیر کنیم که دفاع مقدس تاریخ ساز و برای همه درس آموز شد سخن گزافی نگفته‌ایم، جنگ تحمیلی گرچه خسارت‌هایی برای کشور ما به همراه داشت اما سرمایه عظیم و گنجینه گرانبهایی را برای کشور و ملت ما ایجاد کرد.

مرتضوی در بخش دیگر سخنان خود گفت: همانطور که رهبری معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند، اولین اثر این دوران آن بود که این دفاع «ملت ساز» شد.

وی با بیان اینکه ملت ایران به یک ملت منسجم، مقاوم و قوی در برابر متجاوزین و بیگانگان بدل شد، اظهار کرد: دفاع مقدس به ما نشان داد که پای بندی به معارف اسلامی، اعتقاد به خداوند و ارزش‌های دینی با عشق به میهن نه تنها منافاتی ندارد بلکه عشق به خداوند، ایمان و وطن در کنار یکدیگر است.

مرتضوی افزود: به همه قرون گذشته سرکشی و در تاریخ جستجو کنید، جنگ‌های مختلف و متعددی بر این سرزمین روا داشته شده اما هیچ کجا و در هیچ زمانی حماسه، غیرت و ایستادگی در یک نگاه توحیدی و در تراز دفاع مقدس یافت نخواهد شد.

وی ادامه داد: یک ارتش مؤمن، میهنی، مکتبی و ملی که در منطقه بی‌نظیر است و یک سپاه دلاور و پرافتخار که از دل انقلاب اسلامی جوشید و در کنار آن بسیج سرافراز جوانان برومند و انقلابی که دانشکده‌های نظامی را به خود ندیده بودند و کلاس‌های نظامی متداول را طی نکرده بودند اما ایمان آنان عملکردشان را از همه اعصار و دوران‌ها بالاتر برد.

استاندار اصفهان گفت:نیروهای مسلح ما مظلومانه و در برخی مقاطع با دست خالی دفاع و در برابر مجهزترین ارتش‌های منطقه ایستادگی کردند.

این مقام مسئول عنوان کرد: ایمان قوی بود که خرازی‌ها، کاظمی‌ها، باکری‌ها، همت‌ها و زین‌الدین‌ها را تربیت کرد و در ادامه استمرار همین تفکر راهبردی توسط مقام معظم رهبری نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ساماندهی جبهه مقاومت و ستاد مبارزه با صهیونیست‌ها را از بغداد تا بیروت، فلسطین و یمن شکل داد.

وی ادامه داد: امروز نیز فرماندهی معظم کل قوا که به درایتش، شجاعتش و ایمانش همه افتخار می‌کنیم این نگاه سراسر توحیدی را بر همه نیروهای مسلح ما سایه گستر کرده است.

مرتضوی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: ما قصد تجاوز نداشتیم و بنای ما آن بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار همسایگان خود با محبت و برادری و دوستی زندگی کنیم زیرا پیام انقلاب ما رحمت، عدالت و استقلال بود اما بیگانگان این اقتدار و توانمندی را تاب نیاوردند.

وی ادامه داد: امروز به دنیا می‌گوییم، بزرگترین نیروی مسلح ضد ترور و ضد تروریسم دنیا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قبل از آنکه در برابر تجاوز دشمن در میدان‌های غربی و جنوبی کشور بایستد نخستین قدمش مبارزه با گروهک‌های تروریستی بود که دشمنان قسم خورد انقلاب و مردم به دامن ایران اسلامی روانه کرده بودند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: به دشمن می‌گوییم همچنان گذشته در بحران و فتنه‌های شما ایستاده‌ایم ما به این ارتش، سپاه، بسیج، انتظامی و ملت بزرگ و رهبر شجاع خود افتخار می‌کنیم. متحد و منسجم هستیم و دست در دست یکدیگر می‌دهیم و از همه مشکلات با الهام از سرمایه معنوی دفاع مقدس عبور خواهیم کرد.

مقام عالی دولت در استان گفت: ایرانی آبادتر و سرزنده‌تر می‌سازیم و به دنیا می‌گوییم این ملت بزرگ و قدرتمند در برابر همه تجاوزهای شما خواهد ایستاد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه