English

فرماندار شهرستان خمینی‌شهر :

تلاش می کنیم انتخابات پرشوری در خمینی شهر برگزار شود

فرماندار شهرستان خمینی‌شهر گفت: تلاش می کنیم انتخابات پرشوری در شهرستان برگزار کنیم.

تلاش می کنیم انتخابات پرشوری در خمینی شهر برگزار شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسن سلیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: لازمه حضور مردم در انتخابات ، تبیین و روشنگری اقدامات و فعالیت‌های دولت انقلابی آیت الله رئیسی است.  

وی گفت: مطالبه گری از مباحث بسیار مهم در یک جامعه است که با انجام آن مطالبات مهم و امور مهم یک کشور به درستی اداره می‌شود. 

فرماندار شهرستان خمینی‌شهر در پاسخ به سؤالات اصحاب رسانه و در خصوص مسائل و مشکلات کشور و شهرستان گفت: شهرستانها به مثابه موقعیتی که دارند دارای مشکلات و معضلات خاص خود هستند که شهرستان خمینی شهر نیز از این امر مستثنی نیست و محرومیت برخی محلات شهرستان و کم برخورداری این مناطق نیاز به رفع این مشکلات توسط دولت و مردم است. 

سلیمی با بیان این مطلب که جوی آباد یکی از محلاتی است که فعالیت‌هایی در این منطقه انجام شده ادامه داد: اما جای کار در این محلات فراوان است و بسیاری از مطالبات این محله و محلات دیگر شهرستان جهت رسیدگی و حل آن  به روسا و وزرای کشور گزارش شده است. 

وی افزود:بانک سوخته در اغتشاشات باپیگیری های لازم مجددا افتتاح شد، همچنین معتادان متجاهر این محله که وضعیت مطلوبی ندارند ماهانه 30 نفر به کمپین‌های ماده 16 استان تحویل داده می‌شوند و بعد از فروردین 17 نفر از زنان معتاد و60 نفر از مردان معتاد به کمپ ماده 16ارجاع داده شدند که تا مرحله بهبود و اشتغال پیگیری‌های لازم به عمل خواهد آمد. 

فرماندار شهرستان از فعالیت های عمرانی در محله جوی آباد نیز خبرداد و اذعان کرد : حجم مطالبات در این منطقه فراوان است و به مرور شاهد محرومیت زدایی در محلات کم برخوردار شهرستان هستیم. 

سلیمی در ادامه با اشاره به این مطلب که شهرهای اصغرآباد و کوشک نیازمند بهسازی فاضلاب است، و مردم روستای تیرانچی و قلعه امیریه نیز خواستار لوله کشی فاضلاب در این دو روستا هستند. 

وی در خصوص اجاره بهای املاک تشریح کرد: این مشکلی است که کل کشور را در برگرفته و مستلزم بازنگری توسط نمایندگان مجلس است. 

فرماندار خمینی شهر از شهرستان شدن شهردرچه صحبت کرد و توضیح داد: شهر درچه از لحاظ قانونی قابلیت شهرستان شدن ندارد اما به لحاظ عرفی استحقاق شهرستان شدن را داردودر تلاش هستیم با پیگیری و رایزنی با وزرای مربوطه این امر محقق شود. 

وی در خصوص بازرسی اصناف توضیح داد : فرمانداری مسئولیت نظارتی بر این نهاد را دارد و مهم این است که قانون جدید اجرایی شود؛ فرماندار شهرستان به عنوان نمونه نانوایی ها را مثال زد که با وجود دستگاه های کارتخوان مشخص می‌شود هر نانوا در روز چقدر پخت نان داشته و کدام نانوا تخلف می‌کند. 

نماینده دولت جهت شرکت مردم در انتخابات توصیه کرد: تلاش می کنیم انتخابات پرشوری در شهرستان برگزار کنیم و لازمه آن تبیین و روشنگری اقدامات و فعالیت‌های دولت انقلابی آیت الله رئیسی است که با جان و دل مشکلات جامعه را رصد نموده و معضلات کشور را بنیادی و ریشه ای مرتفع می سازد. 

سلیمی در خصوص مسائل روز کشور گفت: از جمله اقدامات مهم و ارزشمند رئیس جمهور آیت الله رئیسی قطع وابستگی چندین کشور از دلار است که موجب کاهش قیمت دلار و طلا در جهان شد. 

فرماندار شهرستان به عضویت کشور ایران در بریکس اشاره و تشریح کرد: گروه بریکس یک گروه بین‌المللی به رهبری قدرت های اقتصادی نوظهوری است.  

این مقام مسئول ادامه داد: برزیل، روسیه، هند و چین جزو ده کشور بزرگ جهان از نظر جمعیت، مساحت و تولید ناخالص داخلی هستند. در سال ۲۰۲۲، این پنج کشور حدود ۲۶.۲ درصد از تولید ناخالص جهانی را به خود اختصاص داده اند .

وی گفت: در حال حاضر دو کشور عضو بریکس، عضویت دائم شورای امنیت را دارند و سه کشور دیگر داعیه عضویت دائم در شورای امنیت و اصلاح ساختارهای سیاسی و مالی جهانی را دارند. 

سلیمی بیان داشت: افزایش سرمایه‌گذاری، مشارکت راهبردی بنگاه‌های بزرگ ایران با کشورهای عضو، عضویت ایران در بانک توسعه جدید بریکس و افزایش قدرت‌ چانه‌زنی با شکست سیاست منزوی‌سازی از جمله اقدامات و دستاوردهای اقتصادی عضویت در بریکس است. 

فرماندار شهرستان خمینی‌شهر به بیان مطالبی در خصوص اطلس فرهنگی شهرستان، اختصاص سرانه محلات توسط شهرداری ها و رفع مشکلات محل از در آمدهای  مالیات بر ارزش افزوده، تکمیل پل حسین آباد شهر درچه و حضور اتباع در مدارس نیز پرداخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه