English

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

۶۲۵ میلیارد تومان بودجه ویژه برای ۱۷ محله تعیین شد

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده هفده محله کم‌برخوردار شناسایی شدند تا در سال ۱۴۰۲ با بودجه حدود ۶۲۵ میلیارد تومانی به آن‌ها رسیدگی شود.

۶۲۵ میلیارد تومان بودجه ویژه برای ۱۷ محله تعیین شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مجید نادرالاصلی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه اصفهان اظهار کرد: در ابتدای کلام، از مردم شریف اصفهان، روحانیت معظم، مراکز فرهنگی و هیات‌های مذهبی و همکاران خود در شهرداری بابت مشارکت در برگزاری جشن‌های عید سعید غدیر خم تقدیر و تشکر می‌کنم زیرا این اتفاق در نوع خود بی‌نظیر بود و جشن ولایت امیرالمومنین (ع) به خوبی برپا شد.

وی در خصوص نگاه شهرداری به مناطق کم برخوردار گفت: شورای اسلامی شهر در دوره ششم حساسیت خاصی برای رسیدگی به مناطق کم برخوردار دارد به همین علت کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار برای نخستین بار در این شورا شکل گرفت.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان دارای اقتصاد و صنایع بزرگی است به همین دلیل بسیاری این شهر را برخوردار می‌دانند اما بعید است بسیاری در کشور بدانند که این شهر نیز مشکلات زیادی از جمله حاشیه نشینی و مناطق کم برخوردار دارد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای زدودن غبار محرومیت از مناطق کم برخوردار شهر اصفهان بیان کرد: ما ابتدا مبنای کار را بر شناسایی محلات کم برخوردار گذاشتیم و در سال ۱۴۰۱ در هر منطقه‌ای دو محله را مورد هدف قرار داد و در مجموع ۳۲ محله شناسایی شدند تا با اعتبارات خاص به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

نادرالاصلی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، حدود ۴۰۴ میلیارد تومان به این امر اختصاص پیدا کرد، گفت: پیاده‌رو سازی، آسفالت، سیما و منظر، امور خدماتی، بازگشایی گلوگاه‌ها، ایجاد فضای سبز و پارک و محل‌های بازی برای کودکان از جمله اقدامات درنظر گرفته شده برای این امر است که طبق گزارش‌ها هفتاد درصد برنامه‌های پیش بینی شده در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این ارقام بودجه‌ای، عدد قابل توجهی برای ایجاد بزرگاه‌ها و خیابان‌های بزرگ با هدف حل مشکلات ترافیکی در مناطق کم برخوردار درنظر گرفته شده است، افزود: یکی از مهمترین این پروژه‌ها در محله عاشق اصفهانی رخ داده که معضلات بزرگ آن منطقه برطرف شده است. در جلوان نیز پروژه بزرگی در دست اجراست البته مشکلاتی با سازمان‌های مربوط داریم که امیدواریم برای تکمیل پروژه همکاری کنند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این اقدام در سال ۱۴۰۲ با کار کارشناسی بیشتر دنبال شد و در نهایت هفده محله شناسایی شدند تا با بودجه حدود ۶۲۵ میلیارد تومان به آن‌ها رسیدگی شود. اگرچه تعداد محلات کاهش پیدا کرده اما بودجه موردنظر رشد داشته است.

وی در خصوص تعریف پروژه‌های زیباسازی در مناطق کم برخوردار اظهار کرد: اواخر هفته گذشته یک پروژه در منطقه ۱۴ افتتاح شد که شامل ۲۴ هزار متر دیوارنگاره بود که ارزش فراوانی برای مردم محروم منطقه داشت. در واقع سیما و منظر محله دگرگون شد که البته با بخش کمی از هزینه‌ها انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه