English

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان

حل مشکل زاینده رود به صورت شفاف و آشکار در بودجه ۱۴۰۲ کشور مصوب شود

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حل مشکل زاینده رود به عنوان یک رود تاریخی و زنده رود شدن آن باید در بودجه ۱۴۰۲ به صورت آشکار شفاف و مطرح و مصوب شود.

حل مشکل زاینده رود به صورت شفاف و آشکار در بودجه ۱۴۰۲ کشور مصوب شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مجید نادرالاصلی با گرامیداشت یاد شهدای فداییان اصفهان و دیگر شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی اظهار کرد: ۲۶ دی ۵۷ روزی تاریخی برای ایران بود. ملت ایران توانست رژیم طاغوت را مجبور به فرار کند. شادی پس از شنیدن این خبر سراسر ایران را دیدنی‌تر کرد. ملت ایران شاه ظالم را فراری داد و خاطره آن روز از ذهن مردم انقلابی پاک نمی‌شود.

وی افزود: امام خمینی (ره)، که ورود خود به کشور را منوط به خروج شاه ظالم کرده بود در آخرین روزهای دی ۵۷ خبر ورود قریب الوقوعش را اعلام کرد و در فاصله دو هفته‌ای به دامان وطن بازگشت.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز در آستانه چهل و چهارمین سالگرد حماسه پیروز ملت ایران در برابر ابرقدرت‌ها به خصوص نوکر دست نشانده او هستیم. ملاحظه می‌کنیم که دشمن از دشمنی خود علیه ملت انقلابی ایران دست برنداشته و از هر گونه دندان تیز کردن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه اشکال آن با شهادت سردار سلیمانی تا نفوذ جاسوسان به حسب ظاهر ریشه دار اسلامی و انقلابی و در باطن اسیر نفس و در بند خواسته‌های دشمن، دست بر نمی‌دارد.

وی افزود: ملت ایران ذیل مدیریت رهبری حکیم و آگاه و بصیر بر اصول و اهداف محکم بود و حفظ و مانایی اصل مطلقه ولایت فقیه پایداری دارد تا پرچم انقلاب اسلامی را به ساحت امام زمان (عج) تقدیم کند.

نادرالاصلی تصریح کرد: در ادامه شکر بیکران خود را به ساحت کردگار عالم به واسطه ریزش نزولات که شاید در دو دهه اخیر در سطح کشور و منطقه و استان و شهرمان بی سابقه بوده اعلام می‌داریم. سر به سجده شکر به درگاه خدا می‌گذاریم و از عموم مردم شریف به واسطه این شکر گذاری تشکر می‌کنیم. توصیه به رعایت صرفه جویی در امر انرژی داریم و مثل همیشه مردم ما یار و یاور یکدیگر هستند.

وی افزود: هفته گذشته در پس آلودگی‌هوای فراوانی که زیست مردم اصفهان و نفس‌های آن‌ها را به شماره انداخته بود تذکری داریم که برخی مدیران از جمله مدیران استان از این گله ابراز شکایت کردند، برادران! ما و شما در یک حلقه کاری قرار داریم. مگر نه این است به دلیل وارونگی هوا در اوقاتی که برودت هوا شدت می‌یابد در این منطقه جغرافیایی مشکلات آلودگی هوا دو چندان می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مگر نه این است که اصفهان در آلودگی هوا اگر رتبه اول کشور را نداشته باشد در رتبه دوم قرار دارد، مگر نه این است که اصفهان مرکز عمده تامین انرژی کشور هم در حوزه برق و سوخت‌های فسیلی است، مگر نه این است که اصفهان قطب صنعتی و تولید فولاد کشور است، مگر نه این است که منافع این صنایع در حوزه منافع مالی و اشتغال و تولید مربوط به دیگران است؟ عوارض آن نه تنها به جیب مردم اصفهان نمی‌رود که مضار آن می‌رود.

وی ادامه داد: ما به زبان شما می‌گوییم، بنا به فرمایش یکی از مدیران حوزه محیط زیست، نیروگاه اصفهان بدترین انرژی سوخت را استفاده می‌کند تا انرژی تولید کرده وبه دیگران هدیه کند و در عوض مردم اصفهان دود و دم آن را راهی ریه‌های خود می‌کنند و آمار روز افزون مبتلایان آسیب‌های روی که منجر به سرطان می‌شود افزایش می‌یابد. این نیروگاه می‌تواند مدتی را به تولید کمتر انرژی برق بپردازد و چرا اصفهانی‌ها باید جبران مشکلات دیگران را کنند.

نادرالاصلی گفت: اصفهان در ایثار شهره بوده و هست اما شما مدیران کشور را به رعایت انصاف و عدالت توجه می‌دهیم. آن برادر بزرگوار که امروز در مسند یکی از وزارتخانه‌ها تکیه زده است روزی در مقابل انظار این ملت درسی را به مردم ما داد که ای کاش خودشان که بضاعتشان را بارها اندازه گیری کرده و می فهمیدند اگر توانایی در تولید درآمد ندارند حداقل به گزاف سخن نگویند.

وی افزود: مدیران محترم استان! مردم ما می‌فهمند و شما از این مردم هستید، لطفا توجهی به پیوست شماره یک بودجه و برنامه سال ۱۴۰۲ کشور داشته باشید. از آورده برای همه شهرهای کوچک و بزرگ کشور و استان و اختصاص ردیف‌ها سخن آمده به جز زاینده رود و اصفهان و مردم شریفی که روزی روزگاری از نان شب خود و فرزندان خود برای حفظ کیان کشور مایه گذاشتند به امید آنکه روزی مدیران کشورشان به نان و رزق فرزندانشان توجه کنند، اما هیهات و دریغ که نمی‌دانستند اصفهان ستیزی تا این حد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حتی سامانه دوم انتقال آب شرب اصفهان که به بیش از ۵ میلیون نفر در شمال و جنوب و شرق و غرب استان سرویس دهی می‌کند و هنوز در اولیات طرح مانده و هیچ ردیف اعتباری در بودجه پیشنهادی ملی کشور لحاظ نمی‌شود. واقعا متاسفیم، این است حق مردم اصفهان؟!

وی افزود: حق مسلم مردم اصفهان را در سال ۷۸ گرفتند و به استان شرقی به امید روزهای پر آبی تحویل دادند و امروز آن استان به برکت این دولت سامانه‌های بعدی را افتتاح می‌کند و آب هم اضافه دارد. بیایید حداقل از سهمیه آن‌ها از زاینده‌رود کم کنید.

نادرالاصلی بیان کرد: حق مسلم ما را گرفتند و تولیت و مدیرت آب که در مهریه زنانشان و حق شرعی آن‌ها بود را در سراب حاتم بخشی کرده و به تاراج بردند. حق مسلم مردم اصفهان را در گذشته‌ای نه چندان دور گرفتند و بعدها فرمودند اصفهانی‌ها آب را برای فضای سبز و خوش گذرانی و زیبایی می‌خواهند که زیبایی شهر همیشه پیشکش میهمانانش بوده است.

وی افزود: مردم اصفهان اگرچه میزبان خوبی برای همه قومیت‌های داخلی کشورشان و اتباع خارجی بوده و رزق و روزی خود را با آ‌نها تقسیم کرده‌اند حالا متوجه می‌شوند که تقسیم نه که همه را تقدیم کرده‌اند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: آب مایه حیات، هوا، رزق و روزی و کار و سرمایه را تقدیم کرده‌اند اما در شهرهای و روستاهای تابعه سراغ داریم انسان‌های بزرگی که می‌گفتند روزی با وجود زاینده رود ما زکات می‌پرداختیم و امروز بدون زاینده رود زکات گیر شده‌ایم.

وی ادامه داد: نمایندگان محترم مردم اصفهان، مدیران ارزشی، مراقب باشید حقوق مردم اصفهان را به حراج نگذارید. از آنچه در ردیف‌های بودجه دولت به مجلس ارائه شد و حتما شما به آن دسترسی کافی دارید نگران باشید که گروهی عامدانه و عالمانه درصدد به یغما بردن حقوق قانونی، شرعی و عرفی نیازهای اصفهان هستند.

نادرالاصلی اظهار کرد: حل مشکل زاینده رود به عنوان یک رود تاریخی و زنده رود شدن آن باید در بودجه ۱۴۰۲ به صورت آشکار شفاف و مطرح و مصوب شود. مشکلات زیست محیطی و آلاینده‌ها و حفظ تالاب گاوخونی و سرزندگی مردم روستایی و شهری در برنامه ۱۴۰۲ مطرح و تصمیمات گرفته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه