English

مجید نادرالاصلی:

برای زاینده‌رود آب در هاون نکوبید

رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار و آب شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما نمی‌پسندیم که نماینده‌ای از یکی از استان‌های همجوار به صراحت علیه اصفهان صحبت کند و نمایندگان استان در مجلس هیچ موضعی نگیرند.

برای زاینده‌رود آب در هاون نکوبید

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مجید نادرالاصلی در دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چندین سازمان، نهاد و گروه برای رفع معضل آب و زاینده رود فعالیت می‌کنند، اما در واقع هیچکدام کاری پیش نبرده‌اند و برای اصفهان آب در هاون کوبیدن شده در حالی که در استان‌های همجوار اقدامات منجر به منفعت شده است.

وی افزود: اسناد می‌گوید که مطالبه جدی وجود ندارد؛ نمایندگان مجلس سخنگوی اصفهان هستند، ما نمی‌پسندیم که نماینده‌ای از یکی از استان‌های همجوار به صراحت علیه اصفهان صحبت کند و نمایندگان استان در مجلس هیچ موضعی نگیرند؛ این سکوت حقی برای مسئولان این استان‌ها پیش آورده و اصفهان مظلومی است که ظالم تلقی می‌شود.

رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار و آب شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: این کمیسیون ویژه در شورای اسلامی شهر ۹ عضو دارد، بنابراین باید با حساسیت بیشتری به این موضوع نگاه شده و از این ظرفیت استفاده شود تا اتفاق مبارکی برای شهر اصفهان بیفتد.

گلستان شهدا پروژه شاخص اصفهان باشد

نادرالاصلی همچنین در نطق میان دستور خود در این جلسه گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و برای زنده نگه داشتن شور حسینی در شهر پیشنهاد می‌شود فضایی شبیه به فضای پیاده روی اربعین ایجاد تا مشتاقان بتوانند از نقاط مختلف به سمت گلستان شهدا حرکت کرده و در مسیر موکب‌هایی راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: برای زنده نگاه داشتن محرم و صفر الزاماتی وجود دارد و با وجود آنکه مردم و هیئت‌ها نقش پررنگی در آن دارند، حضور و هزینه شهرداری در این راستا می‌تواند اثرات فرهنگی زیادی در شهر داشته باشد لذا باید از تمام ظرفیت‌ها برای زنده ماندن فرهنگ اربعین استفاده کرد.

رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار و آب شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هفته دفاع مقدس ادامه داد: اصفهان خاستگاه و پایگاه شهدا بوده و توقع می‌رود به مسئله شهدا نگاه متفاوتی شود لذا شهرداری فارغ از دیگر سازمان‌های مرتبط باید از فرصت هفته دفاع مقدس استفاده کرده و به فرهنگ شهادت و شهدا نگاه ویژه‌ای کند.

وی افزود: به عنوان متولی شهر وظیفه داریم از شهدا و جانبازان و خانواده‌هایشان که مغفول مانده‌اند حمایت کنیم و زمینه بروز و ظهور یک اقدام درخور و در شأن آن‌ها را فراهم کنیم و چهره‌های شاخص شهر در دفاع مقدس، دفاع حرم و حتی دفاع از سلامت را در گردهمایی‌هایی تجلیل کنیم.

نادرالاصلی با بیان اینکه گلستان شهدا باید به عنوان یک پروژه ویژه و جداگانه بررسی شود، خاطرنشان کرد: گلستان شهدا نه تنها از دیدگاه سمعی و بصری زیبایی‌هایی دارد بلکه از دیدگاه فرهنگی و نماد شهدا نیز هنوز جای کار بسیار دارد. بنابراین باید با همکاری نهادهای ذی‌ربط کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدا تشکیل و به آن نگاه و توجه بیشتری شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه