English

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی :

جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه دیپلماسی عمومی قرار گرفته است

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه دیپلماسی عمومی قرار گرفته است و در کنار تحریم های ظالمانه یک تلاش بزرگ عمومی هم در جریان برای منزوی کردن ایران است.

جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه دیپلماسی عمومی قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سید عباس عراقچی در مراسم افتتاحیه کنگره اظهار داشت: اگر می خواهیم بر تحریم ها غلبه کنیم باید تصویر مناسبی از ایران از طریق دیپلماسی عمومی شامل دیپلماسی علمی، هنری، ورزشی و فرهنگی ارائه دهیم هر جند در دور زدن تحریم ها ما دکترای آن را داریم.

وی با بیان اینکه در بی اثر کردن تحریم ها باید از ظرفیت دیپلماسی عمومی کشور بهره برد، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت دانشمندان، نخبگان، ورزشکاران و فرهنگیان  و غیره  در صحنه بین المللی در بی اثر کردن تحریم ها نقش خواهد داشت .

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: ملت ایران با این تحریم ها تضعیف نخواهد شد و نه میتوان منزوی ، نه تهدید و نه میتوان حرفی را به آنها تحمیل کرد بلکه باید با زبان دیپلماسی با آنها سخن گفت و اگر با زبان زور صحبت کنند با زبان زور هم خواهند شنید.

کشورها برای اداره روابط خارجی خود از دیپلماسی بهره می برند زیرا که  آسان ترین و کم هزینه ترین راه  برای رسیدن به اهداف  است و برای رسیدن به مسائل خود بهره می برند .

وی  ادامه  داد: مذاکره، گفتگو ، دیپلماسی اصولا  مبتنی بر قدرت است و هیچ کس بدون قدرت نمی تواند وارد هیچ مذاکره ای شود و گفتگو بدون اتکا به مولفه قدرت در واقع حرف بی پایانی هست 

عراقچی افزود: حرف اگر متکی به قدرتی نباشد بادهوا هست و در هر گفتگویی باید مولفه قدرت باشد قدرت سخت نظامی تا قدرت نرم و هوشمند و استفاده از ابزارهای غیر سخت از جمله ابزارهای فرهنگی و روانی و هنری که برای اغنای طرف مقابل استفاده می شود .

وی گفت: دیپلماسی هنر اغنا کردن هست وقتی در دیپلماسی موفق هستید که نسبت به انجه شما میخواهید بتوانید طرف مقابل را قانع کنید .

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی دیپلماسی را شبیه کوه یخی دانست و گفت: آن قسمت بیرونی کوه یخ را دیپلماسی رسمی می گویند و آن حجم پنهانی و زیر آب را دیپلماسی غیر رسمی یا همان دیپلماسی ملل تشکیل می دهد که از طریق فرهنگی ، ورزشی ، هنری و رسانه ای قابل احیا هست.

وی با بیان اینکه دیپلماسی عمومی اهمیت و اثر بالایی روی دیپلماسی رسمی دارد، ادامه داد: دیپلماسی رسمی به ما قدرت تصویر سازی میدهد و از انجاییکه دیپلماسی عمومی مردم هستند اما مخاطب دیپلماسی رسمی دیپلمات ها هستند بنابراین اگر می خواهید تصویر خوبی از خود در بین مردم یک کشور شکل دهیم باید توانایی تصویر سای داشته باشیم.

عراقچی گفت: قدرت روایت سازی نقش موثر در دیپلماسی عمومی دارد، خاطرنشان کرد: اگر نتوانید برای حرکت خود روایت های مناسب تولید کنید از صحنه دیپلماسی عقب مانده اید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه