English

اولیانوف:

نباید انتظار توافق در روزهای آتی را داشت

نماینده روسیه در مذاکرات وین با در دسترس دانستن توافق برای احیای برجام، اما گفت که نمی‌توان در هفته جاری انتظار نهایی شدن پیش‌نویس سند توافق را داشت.

نباید انتظار توافق در روزهای آتی را داشت

به گزارش خبرگزاری موج، « میخائیل اولیانوف » نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده این کشور در مذاکرات احیای برجام، با صحبت‌های « عباس عراقچی » معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام هم‌نظری کرد.

اولیانوف بامداد یکشنبه با به اشتراک گذاشتن اظهارات عراقچی در صفحه توئیتر خود، نوشت: «کاملا موافقم که نمی‌توان در روزهای آینده، انتظار نهایی‌شدن مذاکرات وین را داشت».

وی همچنین توضیح داد: «همچنین مشخص است که ما نمی‌توانیم تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۸ ژوئن) پیش‌نویس سند نهایی [مذاکرات وین] را مرتب و تکمیل کنیم».

این دیپلمات روس اما در پایان تاکید کرد که با تمام اوصاف، توافق در مذکرات وین در دسترس است.

پنجمین دور مذاکرات وین از چهارم تا ۱۲ خرداد در وین برگزار شد. عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه و پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی با بیان این‌که منطقا دور آینده می‌تواند دور پایانی مذاکرات وین باشد، یادآور شد: در مذاکرات دیپلماتیک هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین در اظهاراتی دیگر با بیان این‌که پیشرفت‌های خوبی در روند مذاکرات در وین حاصل شده، ولی بر سر برخی موضوعات کلیدی باید به توافق دست یافت، گفت: زمان آن است که آمریکا و اروپا تصمیمات دشوار خود را بگیرند.

پیش از این نیز «وانگ کان» نماینده چین در مذاکرات وین با مشروع و قانونی خواندن نگرانی‌های ایران درباره رفع تحریم‌ها، تاکید کرد که واشنگتن باید ابتدا تحریم‌های غیرقانونی علیه تهران و طرف‌های ثالث را بردارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه