English

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان:

برگزاری ششمین جشنواره شناسایی و معرفی مهارت آموختگان اشتغال آفرین در استان اصفهان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت:ششمین جشنواره شناسایی و معرفی مهارت آموختگان اشتغال آفرین در استان همزمان با سراسر کشور برگزار می گردد .

برگزاری ششمین جشنواره شناسایی و معرفی مهارت آموختگان اشتغال آفرین در استان اصفهان

آرش اخوان طبسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به برگزاری ششمسن جشنواره شناسایی و معرفی مهارت آموختگان اشتغال آفرین در استان همزمان با سراسر کشور بیان کرد: امروزه با تغییرات لحظه ای جهان ، انسان ها در عرصه های مختلف از جمله عرصه کسب و کار، بدون ایجاد ارزش های مختلف در زندگی خود نمی توانند انتظار موفقیت داشته باشند. . با وجود مدل های گوناگونی از ارزش آفرینی در زندگی و کسب و کار، بی شک اشتغال و کارآفرینی برآمده از مهارت های فنی و حرفه ای مهارت آموختگان، دستیابی به یک مزیت رقابتی و ارزش آفرینی از جنس ارزش فردی است.

وی افزود: همچنین بر اساس راهبرد سوم سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با عنوان توسعه و ارتقاء آموزش های مهارتی، سیاست هشتم با عنوان توسعه مشاوره آموزشی و شغلی در کلیه مراکز آموزش فنی و حرفه ای، برنامه شناسایی مهارت آموختگان موفق و معرفی آنان به عنوان الگو برای مهارت آموزان، با هدف ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی پیش بینی شده است.

این مقام مسئول گفت: تجربه برگزاری نخستین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر طی4 سال گذشته و برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره در سطوح استانی و کشوری در هفته ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، نویدبخش توفیق سازمان در تربیت مهارت آموختگان موفق در بازار کسب وکار و الگوسازی این افراد بوده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، اهداف این جشنواره را شناسایی و معرفی مهارت آموختگان کارآفرین موفق در عرصه اشتغال به  جامعه و استفاده از توانمندی آنان در جهت ارایه الگوهای کارآفرینی مهارت محور، ارتقاء جایگاه رفیع مهارت آموختگان کارآفرین در جامعه، حمایت ، تشویق و ایجاد انگیزه در مهارت آموختگان برای راه اندازی کسب و کار جدید، هماهنگی و تبادل نظر با سایر نهادها و ارگانهای ذیربط در سطح استانها و در سطح ملی به منظور حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین و  تشکیل بانک اطلاعات مهارت آموختگان موفق در عرصه اشتغال و مهارت آموختگان اشتغال آفرین عنوان نمود.

 وی افزود: جشنواره مهارت آموختگان اشتغال آفرین در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد گردید. در مرحله استانی مهارت آموختگن موفق در عرصه اشتغال در سطح استان های کشور شناسایی و معرفی خواهند شد و درمرحله کشوری ، از میان برگزیدگان رتبه های اول تا پنجم استان ها، مهارت آموختگان کارآفرین برتر در سطح کشور انتخاب خواهند شد.

اخوان طبسی گفت: مهارت آموخته موفق در عرصه اشتغال، فردی است که از مراکز آموزش فنی وحرفه ای یا آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، گواهینامه مهارت اخذ نموده و علاوه بر راه اندازی کسب و کار در زمینه مرتبط با عنوان گواهینامه اخذ شده، حداقل یک نفر را به استخدام درآورده باشد و مهارت آموخته اشتغال آفرین فردی است که با توجه به عوامل امتیازآور و معیارهای سنجش تعیین شده 5  نفر حائزین بالاترین امتیاز در سطح استان به عنوان مهارت آموخته اشتغال آفرین در سطح استان و 10 نفر دارندگان بالاترین امتیاز در سطح کشور به عنوان مهارت آموخته اشتغال آفرین ملی شناخته می شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار داشت: آن دسته از مهارت آموختگان مراکز آموزش دولتی و همچنین مهارت آموختگان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد هریک از استانها که تاریخ صدور گواهینامه مهارت آنان از 1/7/98 الی 1/7/1401 بوده، پس از مهارت آموزی اقدام به راه اندازی کسب و کار مرتبط کرده و حداقل یک نفر را به کارگیری نموده اند، مجاز به شرکت در جشنواره و تکمیل فرم های مربوطه خواهند بود. زمانبندی مراسم معرفی مهارت آموختگان اشتغال آفرین استانی، 25  تیرماه لغایت اول مردادماه می باشد.

جشنواره مهارت اموزی (1)

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه