English

دو شهر به شهرهای استان افزوده شد

تبدیل روستاهای فیروزآباد و بُرّان علیا به شهر در استان اردبیل نه تنها حاکی از نگاه و راهبرد توسعه‌ای دولت به پیشرفت مناطق دورافتاده است، بلکه با ایجاد شهرداری در آن شهرها از سرآغاز عمران و آبادانی و برنامه‌ریزی‌ها برای رفاه اهالی خبر می‌دهد.

دو شهر به شهرهای استان افزوده شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری، وزیر کشور در نامه‌های جداگانه‌ای به استاندار اردبیل با درخواست استانداری مبنی بر تبدیل روستای فیروزآباد شهرستان کوثر و روستای بران علیا در شهرستان اصلاندوز به شهر و همچنین با تاسیس شهرداری در این شهرها بر اساس اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و قانون شهرداری موافقت کرده است.

تحقق این مطالبه مردمی متعاقب پیگیری‌های استانداری اردبیل بدون تردید به روند رسیدگی به مشکلات و رفع موانع توسعه مناطق یاد شده سرعت خواهد بخشید و همان‌طور که اهالی فیروزآباد و بران علیا انتظار داشتند، توسعه و آبادانی محل‌های سکونت آنها با پایه‌گذاری شهرداری‌ها تسریع خواهد شد.

روستای فیروزآباد، مرکز بخش فیروز شهرستان کوثر در جنوب این شهرستان در حاشیه جاده ترانزیتی سرچم – اردبیل واقع شده و از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری برخوردار است و پل تاریخی، قلعه خشتی و گردشگاه‌های طبیعی از مناطق دیدنی و گردشگرپذیر آن است.

بران علیا نیز در بخش اصلاندوز شهرستان پارس‌آباد قرار دارد و از راه دسترسی مناسب برخوردار است اما از نظر برخی زیرساخت‌ها کمبودهایی دارد که تبدیل شدن آن به شهر و به دنبال آن، راه‌اندازی شهرداری در مرتفع کردن کمبودها تاثیرگذار خواهد بود.

استان اردبیل متشکل از ۱۲ شهرستان و ۳۱ شهر است که با افزوده شدن فیروزآباد و بران علیا، شمار شهرهای این استان به ۳۳ شهر می‌رسد؛ تبدیل روستاهای بزرگ و حائز شرایط به شهر و ایجاد مدیریت واحد شهری در آنها رشد و بالندگی در حوزه گردشگری را نیز در پی خواهد آورد و برنامه‌ریزی‌های عمران شهری که در برنامه هفتم توسعه (۱۴۰۳ تا ۱۴۰۷) نیز بر آن تاکید شده است، مسیر پیشرفت شهرهای جدید را فراهم تر خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه