English

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد؛

هرکسی دغدغه فلسطین را نداشته باشد مسلمان نیست

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به جنایات رژیم وحشی و کودکش صهیونیستی، بر لزوم مقاومت و بازخواست سردمداران کفر و الحاد در عرصه بین‌الملل تصریح نمود و گفت: روایات اسلامی مملو از تصریح بر دفاع از مظلوم است؛ هرکسی دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست.

هرکسی دغدغه فلسطین را نداشته باشد مسلمان نیست

 به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی (ره)، ضمن اشاره به برکات ذکر کامل و جامع صلوات، محشور شدن با پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله را از مهم‌ترین آثار این ذکر دانست و اظهار داشت: انسان کسی را که زیاد دوست داشته و بیشتر به یادش باشد با او محشور خواهد شد؛ رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله می‌فرمایند؛ «أَوْلَى النَّاسِ بِی فِی یَوْمِ الْقِیَامَةِ أَکْثَرُهُمْ عَلَیَّ صَلَاةً»، نزدیک‌ترین مردم به من در روز قیامت کسی است که زیاد بر من صلوات بفرستد.

 وی ضمن تأکید بر ارزش والای گوهر عمر، با تأکید بر این که عمر تنها جاده یک‌طرفه جهان است و هیچ مسیر برگشتی برای آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌فرماید؛ «نَفَسُ الْمَرْءِ خُطَاهُ إِلَى أَجَلِهِ»، نفس‌کشیدن مرد گام او است به‌سوی مرگش؛ زیرا هر نفس از عمر او کم کرده و او را به مرگ نزدیک می‌نماید؛ مانند گام برداشتن که شخص را به مقصدش نزدیک می‌سازد.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر بر اهمیت توجه به زهد انبیا و پیاده‌سازی روش و سنت نبوی در زندگی تصریح نمود و اذعان داشت: محبوب‌ترین انسان‌ها کسی است که به سنت و روش رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله که خود تربیت‌یافته ذات اقدس الهی است، عمل کند.

 وی در ادامه سخنان خود در تشریح بحث رعایت آداب در سطوح مختلف زندگی، با بیان اینکه ادب در رأس مکارم‌الاخلاق قرار داشته و انبیای الهی برای تجلی آن مبعوث شده‌اند، خاطرنشان کرد: حیا، ایمان و عقل، سه تحفه ارزشمند الهی است و عقل سرچشمه تمام خوبی‌هاست و کامل‌ترین انسان‌ها عاقل‌ترین آنان هستند چرا که عقل انسان را عبد خدا می‌سازد و او را به مسیر سعادت و بهشت برین رهنمون می‌سازد.

 فرحزاد با بیان اینکه حیا و ایمان از شاخه‌ها و توابع عقل هستند و در عقل حیا، ایمان، سخاوت، شجاعت، بندگی و… نهفته شده است، اظهار داشت: مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند؛ «کُلُّ شَىْ ءٍ یَحتاجُ اِلَى الْعَقْلِ وَالْعَقْلُ یَحْتاجُ اِلَى الاَدَبِ»؛ هر چیزى به عقل نیاز دارد و عقل به ادب نیازمند است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه شکوفاسازی استعداد و عقل در گرو ادب آدمی است، یادآور شد: ادب کمال مرد و بهترین ارثی است که پدر و مادر به فرزندانشان اعطا می‌کنند. ادب جلوه‌ای از عقل عملی برای تجلی زیست مؤمنانه است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به جنایات رژیم وحشی و کودکش صهیونیستی، بر لزوم مقاومت و بازخواست سردمداران کفر و الحاد در عرصه بین‌الملل تاکید و عنوان کرد: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله می‌فرمایند؛ «مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم»؛ اگر کسی صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست. روایات اسلامی مملو از تصریح بر دفاع از مظلوم است.

 فرحزاد در پایان سخنان خود ضمن تبیین داستان حضرت یوسف (ع) با بیان اینکه در این رویداد تاریخی هزاران نکته اخلاقی نهفته است، به فراز واسپاری حضرت یوسف به برادرانش توسط حضرت یعقوب اشاره و ابراز کرد: توکل و اعتماد به غیر خدا نتیجه‌ای جز درک وادی سختی ندارد؛ یوسف گرفتار چاه می‌شود و حضرت یعقوب چهل سال در فراغ فرزندش گریه می‌کند و نابینا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه