English

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

افزایش دوبرابری سرانه دانش اموزی به شهرستان سرچهان/ طرح جدید شهید سلیمانی در سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش و نماینده ویژه در سفر استانی هیات دولت به فارس گفت: مدرسه سازی، جاده سازی و بهسازی فضاهای آموزشی را در این شهرستان در دستور کار دولت قرار خواهیم داد.

افزایش دوبرابری سرانه دانش اموزی به شهرستان سرچهان/ طرح جدید شهید سلیمانی در سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، هم زمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس، رضا مراد صحرایی وارد شهرستان سرچهان در شمال شرق فارس شد‌ و مورد استقبال مردم این شهرستان قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش و نماینده ویژه در سفر استانی هیات دولت به فارس در بدو ورود به شهرستان سرچهان با حضور در یادمان شهدای گمنام با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

بر اساس این گزارش؛ افتتاح ۱۰ کیلومتر از جاده قنات ابراهیم به شهر کره ای بااعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اولین برنامه صحرایی بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از زمین چمن دبیرستان فرهنگ شهر کره ای با مساحت ۸۰۰ متر مربع و با اعتباری به میزان ۷۰۰ میلیون تومان، در قالب طرح شهید سلیمانی بهره برداری کرد.

وی در حاشیه افتتاح زمین چمن دبیرستان فرهنگ اظهار کرد: در امتداد اجرای طرح شهید سلیمانی این هشتادمین مدرسه در استان فارس است که زمین چمن مصنوعی آن به بهره برداری می رسد.

 صحرایی افزود: در طرح شهید سلیمانی بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ فضای پرورشی پیش بینی شده بود که تا کنون ۲۰۰۰ طرح به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: به زودی و در هفته تربیت بدنی طرح جدید شهید سلیمانی در سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش و نماینده ویژه در سفر استانی هیات دولت به فارس در جمع نخبگان سرچهان اظهار کرد: انتظارات مردم باید متناسب با ظرفیت های منطقه، استان و کشور باشد.

وی ادامه داد: ایجاد رشته های کشاورزی و رشته های متناسب با صنایع بومی در هنرستان های فنی حرفه ای سرچهان در دستور کار قرار می گیرد‌.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمرکز زدایی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: مدرسه سازی، جاده سازی و بهسازی فضاهای آموزشی را در این شهرستان در دستور کار دولت قرار خواهیم داد.

وی از دو برابر کردن سرانه آموزشی مدارس سرچهان خبر داد و افزود: با توجه به نیاز دانش آموزان، مطالعه تأسیس کانون فرهنگی ورزشی در این شهرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم شهرستانهای آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی نیز گزارشی از خدمات دولت مردمی سیزدهم در شهرستان های مذکور ارائه داد.

نبود شبکه های آبرسانی در ۱۲ روستا، نبود بیمارستان در شهرستان، نیاز جاده اصلی شهرستان به ترمیم، مشکلات عشایر بومی، ارائه رفاهیات ویژه فرهنگیان و ...، از جمله مواردی بود که فرماندار سرچهان به آن اشاره کرد. 

همچنین؛ کمبود آب های زیرزمینی، نبود جاده های بین مزارع، نیاز به کارخانه های فرآوری محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی و خیار سبز، مشکلات معادن، مشکلات عرضه محصولات کشاورزی، ایجاد هنرستان فنی حرفه ای در رشته های کشاورزی و صنعتی، کمبود فضاهای آموزشی و فرسودگی برخی فضاها، نیاز مبرم به فضا های ورزشی، تخصیص سهمیه به دانش آموزان مناطق کم برخوردار، واگذاری زمین برای ساخت مسکن ویژه فرهنگیان، تقویت تجهیزات شهرداری های سرچهان، تمیهدات لازم برای مقابله با سیل، و ...، از دیگر مطالباتی بود که چهارتن از نمایندگان اقشار مختلف مردم سرچهان به بیان انها پرداختند.

دیدار با دانش آموزان و فرهنگیان از جمله برنامه های دیگر وزیر آموزش و پرورش به این شهرستان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه