English

نخستین برداشت ماشینی رقم جدید برنج آنام در گیلان/واردات برنج به گیلان ممنوع شد

استاندار گیلان گفت: هیچ کس حق وارد کردن برنج تولیدی استان‌های دیگر و برنج خارجی را به گیلان ندارد.

 نخستین برداشت ماشینی رقم جدید برنج آنام در گیلان/واردات برنج به گیلان ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان، در حاشیه مراسم نخستین برداشت مکانیزه رقم جدید برنج آنام در روستای محمودکیان طاهرگوراب صومعه سرا با اشاره به ممنوعیت واردات برنج و خرید توافقی برنج پرمحصول شالیکاران گفت: تا ۴ ماه آینده و مشخص شدن میزان قطعی برنج تولیدی استان، اجازه ورود برنج خارجی و حتی برنج‌های تولیدی استان‌های دیگر را به گیلان نخواهیم داد. 
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود بخش کشاورزی، بهره گیری از دانش روز و استفاده از ارقام پرمحصولی، چون آنام که از کیفیت خوبی هم برخوردار است افزود: باید برای توسعه ماشینی کردن فرآیند تولید، ترویج رعایت تقویم زراعی، به کارگیری روش‌های درست افزایش تولید در استان بیشتر تلاش شود تا شاهد کاهش هزینه ها، ارتقای بهره وری به ویژه در تولید محصول برنج و افزایش میزان تولید در واحد سطح باشیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش فرآوری، بسته بندی وعرضه برنج هم باید از دانش روز برای کاهش هزینه‌های بهره بگیریم افزود: خرید تضمینی و توافقی برنج آغاز شده و نباید برنجی در انبار‌ها باقی بماند.
دکتر اسدالله عباسی با اشاره به اختصاص اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به گیلان به برای تامین آب کشاورزی استان گفت: صندوق بیمه کشاورزی باید در صورت خسارات به شالیزار‌ها در پی بارش‌های هفته‌های گذشته، به کشاورزان غرامت پرداخت کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم با بیان اینکه امروز برای نخستین بار برداشت مکانیزه رقم جدید آنام در گیلان انجام شد گفت: این رقم که نامش از کلمه مادر گرفته شده،۳۵ سانتیمتر کوتاهتر از رقم بومی هاشمی است و ۱۰ روز زودتر از آن می‌رسد؛ از طرفی ظرفیت عملکرد تولید حدود۶ تن شلتوک در هر هکتار را دارد و در صورت مدیریت صحیح تولید برداشت شلتوک این رقم تا هشت تن هم خواهد رسید. 
صالح محمدی با بیان اینکه با تولید چنین ارقامی می‌توان در زمینه تولید برنج به خودکفایی رسید افزود: به پشتوانه خرید تضمینی و حمایتی شرکت بازرگانی دولتی می‌توان کشت رقم آنام را توسعه داد و از این طریق می‌توان برنج مورد نیاز کشور را تامین کرد.
آرش قاسم زاده شالیکار روستای محمودکیان بخش طاهرگوراب صومعه سرا که امسال در یک هکتار از شالیزارش رقم اصلاح شده آنام کاشته بود، صبح امروز محصولش را با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان ماشینی برداشت کرد.
استاندار پس از این مراسم به طور نمادین در بخش دیگری از شالیزار آقای آرش قاسم زاده به طور نمادین کشت دوباره برنج را با دستگاه نشاگر انجام داد.
همچنین استاندار پس از این مراسم در جمع مردم روستای محمودکیان حضور یافت و پای درددل آنان نشست و دستورات لازم برای تسریع حل مشکلات مردم را صادر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه