English

مدال آفرینی دانش‌آموزان کلانشهرمشهد در رشته ریاضی

مسابقه جهانی دعوت به ریاضیات(WMI) از سال ۲۰۱۳ در بیش از ۳۰ کشور از سراسر دنیا در حال برگزاری است و فینال مسابقات امسال در ایران برگزار شدو هدف این مسابقه توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه ریاضی از طریق حل مسائل چالشی است.

مدال آفرینی دانش‌آموزان کلانشهرمشهد در رشته ریاضی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هشت دانش آموز مشهدی در مسابقه جهانی دعوت به ریاضیات ۲۰۲۳ افتخار آفرینی کردند و به مدال های طلا، نقره و الماس دست یافتند.

مسابقه جهانی دعوت به ریاضیات(WMI)  از سال ۲۰۱۳ در بیش از ۳۰ کشور از سراسر دنیا در حال برگزاری است و فینال مسابقات امسال در ایران برگزار شدو هدف این مسابقه توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه ریاضی از طریق حل مسائل چالشی است.

دانش‌آموزان از پایه‌ی پیش‌دبستانی تا پایه‌ی دوازدهم می‌توانند در این مسابقه چالشی ریاضی شرکت کنند. نتایج مرحله مقدماتی این مسابقه به صورت کارنامه بین‌المللی از سوی کمیته مسابقه جهانی WMI برای تمام دانش‌آموزان صادر می‌شود.

دانش‌آموزانی که بتوانند در مرحله مقدماتی مدال طلا، نقره و برنز کسب کنند، جواز شرکت در مرحله فینال مسابقه WMI را کسب خواهند کرد که امسال فینال این مسابقه در ایران و شهر تبریز برگزار شد.

در مرحله فینال این مسابقه ۲۱۷۸ دانش آموز از ٢۵ کشور سراسر جهان از قبیل روسیه، چین، آمریکا، استرالیا، کره، ژاپن، لهستان، ترکیه، سنگاپور، مالزی، تایوان، فلیپین، مراکش، اندونزی، ویتنام و ... در تبریز به رقابت پرداختند.

دانش‌آموزان ایران با کسب ۳۹ مدال رنگارنگ توانستند افتخار آفرینی کنند که ٨ دانش آموز خراسانی در این مسابقه مدال‌های طلا، نقره و الماس را کسب کردند.

آدرینا رضائی در پایه سوم، ارشین فاضلی مقدم در پایه چهارم و پارمیس اسماعیل‌زاده دانش آموز پایه ششم موفق به کسب مدال طلا در این مسابقه شدند.

همچنین پوریا نافع در پایه اول، نگین وظیفه دان در پایه چهارم و مهسا امام وردی در پایه یازدهم موفق به کسب مدال نقره و کارن سرشار در پایه ششم و یاسمین وظیفه دان در پایه یازدهم، مدال الماس این مسابقات را از آن خود کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه