English

امام جمعه شیراز؛

تذکر لسانی وظیفه همگانی است/امروز در عرصه یک جنگ ترکیبی هستیم

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به ماجرای داخراش نارنجستان قوام شیراز با تاکید بر اینکه امروز در عرصه یک جنگ ترکیبی هستیم و هرکس این موضوع را باور ندارد اطراف خود را نمی پاید، گفت: تذکر لسانی وظیفه همگانی است و اگر تنها شدید عرصه جنگ را خواهید باخت.

تذکر لسانی وظیفه همگانی است/امروز در عرصه یک جنگ ترکیبی هستیم

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه فارس در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار داشت: به صورت روزانه مواجه با مسائلی هستیم که باید موضع خود را به عنوان امت با امام خود تنظیم کنیم و اگر در مواضع و مقاطعی نتوانستیم این هماهنگی را ایجاد کنیم اسلام لطمه می‌خورد و مسئول این لطمه کسی است که این هماهنگی را ایجاد نکرده است اما اگر این هماهنگی بین امام و امت ایجاد شد مطمئن باشید که پیروزی را حتما خواهیم داشت چون خدا قول داده است و در آیه ۵۶ سوره مائده فرمود "وَمَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ"، اگر این ولایت شکل گرفت، امت پشت سر امام ایستاد و محکم در موضع حق امام پافشاری کرد پیروزی حتمی است.

امام جمعه شیراز گفت: امروز در ابعادی از مسئله پیروزی ما و عظمت امت اسلامی خود را در دنیا نشان داده است بنابراین نگران اینکه چه می شود نباید باشیم. نگرانی ما باید این باشد که آیا دقیقا به دستورات الهی در رابطه با امامت و ولایت عمل کرده ایم یا خیر؟

آیت الله دژکام افزود:  تنظیم امور اجتماعی و دوای دردهای بشر با قرآن است و همه را بایستی از قرآن بیرون آوریم اما بنده تاسف می خورم که با وجود اینکه قرآن، سخنان اهل بیت و نائب امام زمان(عج) هست اما سر در کتاب‌های دیگر کردیم تا راه را از آنجا پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: سخن قرآن کریم با بیان معصوم حجت بر همه عالم است و راه حل زندگی بشر آنجا پیدا می‌شود و اگر چیز دیگری بگوییم اشتباه است و اشتباهات خود را متوجه نیستیم.

وی با اشاره موضوع دلخراش که در نارنجستان قوام پیش آمد و یک بانوی محترمه محجبه از دست یک نامحرم کتک خورد، افزود: عمق این قضیه را که با دل ما چه می‌کند اگر بخواهم بگویم شما را یاد روضه‌ای می‌اندازد و ما این کتک خوردن برایمان خیلی سنگین است و گفت "سیلی زدی به فاطمه دستت شکسته باد ... سیلی زدن مقابل چشم پسر چرا"، شنیده ام همراه بانوی محترم دختر خانم ایشان هم بوده و مقابل بچه چرا مادرش را زده است؟

امام جمعه شیراز ادامه داد: هر تحلیلی بر ابعاد قضیه ممکن است و چیزی پیش آمده و نیامده را کنار بگذارید آنچه که رنج آور است این است که همیشه می گوییم زورت به زن می رسد و این رنج است، رنج‌آورتر اینکه برای توجیه خود حیثیت یک مجموعه ارزشمند را زیر سوال می برد و این جرم دیگری است و جرم بزرگی است.

آیت الله دژکام افزود: برخی از مجموعه‌های ما مرتب شهید می‌دهند و از آن طرف دشمن هم مرتب لجن پراکنی می‌کند و یک نفر با یک رفتار ناشایست حیثیت یک مجموعه بزرگ را در جامعه زیر سوال ببرد، اینها هر کدام یک درد و رنج مفصل است که نه وقت است و نه مصلحت می‌دانم که ابعاد این قضیه را از حیث رنج آور بودنش برای جامعه دینی بیان کنم.

وی تاکید کرد: در رابطه با این اتفاق دیروز به تفصیل به شخص رئیس جمهور توضیح دادم که ایشان هم ناراحت شدند و فرمودند پیگیری کنید تا نتیجه مناسب برای آرامش قلب مومنین ایجاد شود.

آیت‌الله دژکام در ادامه با طرح این پرسش که حالا که این درد و رنج ایجاد شده چکار کنیم؟ یادآور یک مطلب شد که ۹ ماه پیش هم گفته شد و برخی از مجموعه‌ها کم لطفی کردند بیان می‌کنم، برادران و خواهران در عرصه یک جنگ ترکیبی هستیم و هرکس این موضوع را باور ندارد اطراف خود را نمی‌پاید.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب هم تصریحا فرمودند جنگ ترکیبی است یعنی شیطان همه ابزار و قوایش را به میدان آورده است و در این عرصه جنگ ترکیبی ما باید فرماندهی میدان جنگ فرهنگی و اجتماعی را خیلی دقیق انجام دهیم تا به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد: بنده ۹ ماه پیش گفتم که یک قسمت این کار به عهده خود مردم است و غیر از حضور مردمی هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی این منکرات را بگیرد، اگر می‌خواهیم جلوی منکر گرفته شود یک قسمت وظیفه مردم است و این موضوع را مطابق رساله امام و بیانات رهبر معظم انقلاب گفتم که رهبری فرمودند تذکر لسانی وظیفه همگانی است و اگر تنها شدید عرصه جنگ را خواهید باخت.

او افزود: تمام دستگاه‌ها و مسئولین باید متوجه این جریان باشند و روی آن مانور دهند که هر اقدامی می کنیم مطابق خواسته مردم است. این را به حسب شرعی طبق قواعد امر به معروف و نهی از منکر عرض کردم واجب عمومی است، رئیس جمهور هم فرمودند باید مردمی شود و این به این معنا نیست که دستگاه‌ها هیچ کاری نخواهند بکنند و برخی بد برداشت می‌کنند و نمی فهمند چه گفته می شود؛ خیر، این قسمت مردمی باید وجود داشته باشد تا کار بعدی را هم بتوان انجام داد.

آیت الله دژکام گفت: بنده از اولین لحظات پیگیر این قضیه بودم و اول از مردم تشکر کردم چون عده قابل توجهی از مردم وظیفه خود را درست انجام دادند یعنی امر به معروف و نهی از منکر لسانی.

وی گفت: اگر تمام قوای مجموعه‌های مختلف پای کار بیایند این از عهده مردم ساقط نمی‌شود و این شرعا واجب است و رهبر معظم هم فرمودند وظیفه عموم مردم است که لسانی تذکر دهند.قید کار را هم عرض می کنم که کسی وارد اقدام غیر از تذکر لسانی نشود و آنجا مسئول دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به حضور به موقع و بصیرانه مردم غیور شیراز در صحنه، ادامه داد: این حضور باید استمرار یابد با برنامه ریزی دستگاه‌های متولی مانند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اداره‌ کل تبلیغات اسلامی در مراکز دینی برپا شود، ضمن تقدیر و تشکر از همه مراکز باید روی تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر لسانی به صورت ویژه کار کنند.

او بیان کرد: بحث بعدی این است که ماجرایی که‌ واقع شده است ابعادی از نظر جرم و گناه دارد و این‌کار وظیفه مجموعه دادگستری و دستگاه‌های اجرایی است، اینکه دشمن می‌خواهد و تعمد دارد که در اینطور مواقع مردم را به رفتارهای غیرقانونی وادار کند و بنده پیام دادم که مسئولین در چهارچوب قانون به این مسائل رسیدگی کنند. رسانه دشمن ایران اینترنشنال دوست شما نیست و بر می گردد در چهار چوب قانونش را حذف می کند چون دلشان می خواهد در کشور ما هرج و مرج شود.

وی افزود: هر کس بخواهد هرج و مرج کند و از چهارچوب اقدام قانونی خارج شود به نظام خیانت می کند، در عرصه جنگ ترکیبی برخی ها نادانسته برای دشمن کار می‌کنند و آن کسی است که قانون شکنی می‌کند، خیر در چهارچوب قانون؛ همه چیز باید در چهارچوب قانون انجام شود.

آیت الله دژکام گفت: از طرف دیگر استدعا داریم و جداً می‌خواهیم که ‌مسئولین قانونی این پرونده را مشمول زمان نکنند و امروز این موضوع در فضای رسانه ای کشور طرح شده است و برای بررسی چقدر وقت می خواهد؟ مدت معقول برای بررسی قضیه باشد اما اینکه بیفتد پشت دل نه؛ ظاهرا مسئولین در مصاحبه‌ها اعلام کردند که به صورت فوری و خارج از نوبت بررسی می شود و ما منتظر هستیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه محترمی که این فرد خطاکار خود را وابسته به آن می داند باید پیگیر باشند که چرا یک نفر از جایگاه خودش باید سوءاستفاده کند افزود: فرماندهی محترم مجموعه گفته بازرسی مجموعه قضیه را بررسی می کند که هم متشکریم و هم می خواهیم که این کار زود نتیجه‌اش را نشان دهد و کاری نکنیم مردمی که اینقدر شهید داده اند احساس کنند نسبت به ارزش‌های دینی که بچه‌هایشان کشته شدند برخی ها بی‌تفاوت هستند و خیلی برایشان مهم نیست.

امام جمعه شیراز گفت: این قضیه باید پیگیری شود و ما هم دنبال این مسئله را خواهیم گرفت که هر چه بگذرد مشمول مرور زمان نخواهد شد و حواس همه جمع باشد، دیده‌اید بنده آرام هستم اما یک جرم علنی و حرمت شکنی اینگونه انجام شود و هیچ واکنشی نشان داده نشود و مشمول مرور زمان شود را بنده به هیچ وجه رضایت نخواهم داد.

آیت الله دژکام در ادامه ضمن قدردانی از عموم مردم فارس برای شرکت در مراسم عزاداری سالار شهیدان در دهه نخست محرم، اظهار کرد: در حالی که دشمن اصرار داشت مردم در این آیین ها شرکت نکنند مردم استان غوغا کردند و این مشت محکمی بر دهان استکبار و دشمنان اسلام بود.

آیت الله دژکام افزود: آفرین به شما مردم، به عزیزان جوانی که دشمن طمع کرده بود که به میدان نمی‌آیند، ولی چنان به سینه می‌زدند و چنان زنجیر می‌زدند و وسط میدان عزا اشک می‌ریختند که همه دنیا بدانند.

وی از تلاش رسانه‌ها بابت پوشش اوج این خروش امت حزب اللهی به چشم جهانیان تشکر کرد و گفت: عظمتی که شما آفریدید بنده مطمئن هستم امام زمان (عج) جا‌هایی که در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رنج می‌برید همراه شماست و دعای امام زمان (عج) پشت سرتان است.

نماینده ولی فقیه در فارس در سخن پایانی گفت: در هفته پیش رو هم سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی است و هم روز خبرنگار است و هم روز بزرگداشت شهدای حرم است، آنهایی که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) شهید شدند و یاد این عزیزان شهید را گرامی می داریم و از خدا می‌خواهیم که از برکات بیشتر بهره‌مندشان کند و  خانواده‌های معظم آنها عزیز هستند و بیش از پیش مورد اکرام و احترام امت اسلامی قرار بگیرند و همه ما بتوانیم در ادامه مسیر انقلاب اسلامی راه شهدا به ویژه شهید سلیمانی را آنچه که وظیفه مان است به خوبی انجام بدهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه