English

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

پیشرفت ١٠ درصدی انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به شرق کشور از جمله طرح‌های کلان تعریف شده برای تامین بخشی از کسری آب دالان شرقی کشور است که از آبان سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

پیشرفت ١٠ درصدی انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا طاهری؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اطلاع داد: طرح انتقال آب از دریای عمان به استان خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس به رغم اما و اگرهای فراوان با قوت در دست اجراست و ١٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طاهری اضافه کرد: با اجرای این طرح امید به بخشهای صنعت وطرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی با ١٠ درصد پیشرفت فیزیکی همچنین تامین آب شرب تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: امسال در شرایط سختی از لحاظ خشکسالی قرار داریم به طوری که در مشهد طی سال جاری با ۶٨ درصد کاهش بارندگی و در استان با ۴٨ درصد کاهش بارندگی مواجه هستیم.

وی همچنین گفت: شرکت آب و فاضلاب این استان وظیفه آبرسانی به ١٠۵ شهر و ٢ هزار و ۵٠٠ روستا را عهده دار است و انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به شرق کشور از جمله طرح‌های کلان تعریف شده برای تامین بخشی از کسری آب دالان شرقی کشور است که از آبان سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در ادامه متذکر شد: طبق تفاهمنامه های منعقد شده، آب انتقالی به استانهای خراسان رضوی و جنوبی در بخش صنعت به مصرف خواهد رسید.

طاهری یادآورشد: این آب در سیستان و بلوچستان و اخیرا نیز در خراسان رضوی، برای تامین مصرف آشامیدنی نیز پیش بینی شده است و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ و یا اوایل ۱۴۰۵ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه