English

رییس اتحادیه صنف رستوران داران مشهد:

رستوران داران، گردانندگان نیمی از هیاتهای مذهبی هستند

رییس اتحادیه صنف رستوران داران مشهد بیان کرد: حدود ۴۰ درصد از اعضای این اتحادیه گردانندگان هیاتهای مذهبی در ایام محرم و صفر هستند.

رستوران داران، گردانندگان نیمی از هیاتهای مذهبی هستند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن امیریان؛ رییس اتحادیه صنف رستوران داران، کباب و حلیم پزان مشهد ابراز داشت: حدود ۴۰ درصد از اعضای این اتحادیه گردانندگان هیاتهای مذهبی در ایام محرم و صفر هستند.

امیریان ادامه داد: در این ایام آنان که اغلب آشپزخانه داران هستند، سفره انداز مراسم عزاداری در محرم و صفر می شوند و از تامین اقلام سفره گرفته تا پخت و پز آن را انجام می دهند و به صورت رایگان بین عزاداران توزیع می‌کنند.

رییس اتحادیه صنف رستوران داران مشهد تصریح کرد: رستوران داران همچنین سفارشات مردمی را در ایام محرم و صفر پذیرش کرده و کار تهیه آن را به صورت رایگان برعهده می گیرند، همچنین مشارکت مردم را در تامین اقلام نذورات را نیز می پذیرند.

وی تاکید کرد: سفره اندازی و پخش نذورات در ایام عزاداری ماه های محرم و صفر در این شهر به صورت مشارکت مردمی – صنفی است که در تمام شهر گسترش دارد و رستوران داران و آشپزخانه داران در ایام عزاداری ماه های محرم و صفر چهار غذای نذری شامل شله، پلو قیمه، پلو قورمه سبزی و حلیم را طبخ کرده و در سفره های نذری قرار می دهند.

امیریان یادآور شد: تعداد واحدهای دارای پروانه کسب معتبر زیر پوشش اتحادیه صنف رستوران داران، کباب و حلیم پزان مشهد هزار و ۲۰۰ واحد صنفی کرد پروانه کسب ۲۵۰ واحد دیگر در حال صدور بوده و ۷۰ واحد دیگر نیز به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم اقدام در این زمینه با وجود تاکیدات مکرر، بزودی پلمب می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه