English

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان:

گروه های پرخطر در گرمای شدید از منزل خارج نشوند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با اشاره به گرم شدن هوا در روزهای اخیر توصیه کرد: مردم و به ویژه گروه های پرخطر از منزل خارج نشوند و ترجیحا در مکان های خنک و سایه رفت و آمد داشته باشند.

گروه های پرخطر در گرمای شدید از منزل خارج نشوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مسعود دهقانی درجمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه یکی از پدیده های شایع در تابستان، گرمازدگی است، بیان کرد: مردم و به ویژه گروه های پرخطر مانند سالمندان، مادران باردار، کودکان، افراد دچار بیماری های قلبی، دیابتی و... در صورت امکان به محیط گرم خارج از خانه نروند، فعالیت و تحرک زیاد نداشته باشند و ترجیحا در مکان های خنک و سایه رفت و آمد داشته باشند. 

وی افزود: این اختلال معمولا به دنبال فعالیت شدید و یا قرار گرفتن طولانی در محیط های گرم به ویژه نور مستقیم آفتاب رخ می دهد که علائم خفیف و متوسط گرمازدگی کلافگی، تپش قلب، بی قراری، سردرد، حالت تهوع، استفراغ و سرگیجه را به همراه دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اختلال در موارد شدید با افت فشارخون و حتی کاهش سطح هوشیاری خود را نشان می دهد که در این موارد لازم است فرد به مراکز درمانی مراجعه و تحت درمان قرار گیرد. 

دهقانی اظهار کرد: افراد در صورت ابتلاء به گرمازدگی شدید در  محیطی خنک و دارای تهویه مناسب ساکن شوند به طوری که به دور از معرض تابش نور خورشید باشند.

وی توصیه کرد: با کمپرس پارچه خنک روی بدن به تدریج دمای بدن بیمار را به حالت طبیعی بازگردانیده و به تدریج مایعات یا نوشیدنی های خنک مانند شربت آبلیمو، شربت سکنجبین و دوغ به وی خورانده شود. 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان، ضمن تاکید بر اهمیت رعایت نکات تغذیه ای در فصل تابستان، اظهار داشت: بیشتر از غذاهایی نظیر آب دوغ خیار، ماست، سبزیجات مانند خیار و کاهو، شربت آبلیمو، دوغ، خاکشیر، مرکبات و میوه‌های ترش و شیرین مانند زرشک و آب زرشک، هندوانه، شاه‌توت، سیب ترش، گوجه‌سبز، هلو و زردآلو استفاده شود. 

وی با تاکید به مصرف وعده های غذایی سبک و دریافت کافی مایعات، افزود نباید در فصل تابستان در مصرف شیرینی، شکلات، غذاهای پرچرب، سرخ کردنی ها، چای، قهوه، ادویه جات و... زیاده‌روی کرد و مصرف غذاهای فرآوری شده مانند فست فودها، سوسیس، کالباس و... باید به حداقل برسد و مصرف غذاهای شور و هله هوله مانند پفک، چیپس و آجیل شور را باید در تابستان محدود کرد و بیشتر از آجیل خام استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه