English

وزیر آموزش و پرورش:

فرهنگ ناب ایرانی و آموزه‌های اسلامی در یکدیگر تنیده شده اند

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نویسنده کتاب آینده قدرت که مشاور امنیت ملی پنج رییس جمهور آمریکا بود، اعتراف می‌کند که ایران چیزی دارد که ما نه داریم و نه می‌توانیم داشته باشیم و آن چیز فرهنگ است.

فرهنگ ناب ایرانی و آموزه‌های اسلامی در یکدیگر تنیده شده اند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: هنرستان‌ها و دبیرستان‌های شبانه‌روزی ویژه عشایر باید ساخته شود و ما علاوه بر مرز جغرافیایی عادی یک مرز جغرافیایی عشایری نیز داریم و اولین خواسته من از شما دختران سرزمینم این است که نگذارید فرهنگتان از دست برود.

صحرایی این سخنان را در مراسم افتتاحیه اردوی دختران عشایر کشور که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد ابراز داشت و ادامه داد: به طور کلی اگر قرار باشد چیزی حفظ شود عامل مهم آن در فرهنگ ما، خانم‌ها هستند؛ علت آن نیز دامنه حضور و دامنه اثری است که زن دارد، چون اولین محل رشد برای هر فرد دامن مادر است.

وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: فرهنگ ناب ایرانی و آموزه‌های اسلامی در یکدیگر تنیده و چنان قوامی پیدا کرده که بتواند ما را شکست‌ناپذیر کند و این عزیزان نه گوشت و نان یارانه‌ای می‌خورند، نه بنزینی مصرف می‌کنند و نه زحمتی برای دولت ما دارند؛ اما پای دفاع که به میان بیاید از بسیاری از افراد دیگر پیشی می‌گیرند.

وی ادامه داد: نویسنده کتاب آینده قدرت که مشاور امنیت ملی پنج رییس جمهور آمریکا بود، اعتراف می‌کند که ایران چیزی دارد که ما نه داریم و نه می‌توانیم داشته باشیم و آن چیز فرهنگ است و لباس، موسیقی، بازی، زبان محلی ما جزیی از فرهنگ ما است و از شما عشایر می‌خواهم این‌ها را حفظ کنید.

صحرایی اضافه کرد: ما در وزارت آموزش و پرورش چند کار را دنبال می‌کنیم که پیگیری آنها را ماموریت خود می‌دانم؛ اول اینکه مدارس روستا مرکزی باید طراحی و اجرا شود و دوم ما در سال گذشته کارهایی در خصوص مسئله ایاب و ذهاب در مناطقی که ممکن نیست انجام داده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: سوم اینکه بچه‌ها باید بتوانند ناهار داشته باشند وقتی که از روستایی به روستای دیگر برای تحصیل می‌روند. هنرستان‌ها و دبیرستان‌های شبانه روزی ویژه عشایر باید ساخته شود.

صحرایی یادآور شد: باید به طور ویژه برای معلمان عشایر امتیازاتی ببینید تا دیگران نیز افتخار کنند و نهایتا علاوه بر گرامیداشت بزرگان عشایر و اثرگذاری این افراد، باید با برگزاری مسابقاتی در حوزه عشایر ستاره‌ها و استعدادهای آن‌ها را کشف کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه