English

امام جمعه مشهد:

کشور ایران، به لحاظ قدرت علمی به عنصری زبان زد در جهان تبدیل شده است

امام جمعه مشهد در سخنانی بیان کرد: جریان انقلاب اسلامی موجب شد در دل تحریم ها به همت جوانان ایرانی موشک هایپر سونیک ساخته شود و صادرات با برخی از کشورها از جمله ونزوئلا تا چهار برابر افزایش یابد.

کشور ایران، به لحاظ قدرت علمی به عنصری زبان زد در جهان تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی؛ امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه عنوان کرد: مبارزه برای پیروزی انقلاب مقدس این ملت بیش از ۱۵ سال به طول انجامید و در این زمان طولانی، آن‌چه باعث می‌شد نهضت استمرار پیدا کند، حرکت‌های مجاهدانه به‌هم‌پیوسته و پردامنه بود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با اشاره به فرارسیدن ۲۶ خردادماه و سالروز شهادت شهدای حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: محمد بخارایی، حاج صادق امانی، رضا صفار هرندی و مرتضی نیک‎نژاد، چهار عزیز بزرگواری بودند که در چنین روزی از سال ۱۳۴۴ یعنی در ابتدای نهضت امام(ره) به شهادت رسیدند.

امام جمعه مشهد همچنین ادامه داد: از جمله همین مصادیق جهادگری، ترور حسنعلی منصور است که به‌وسیله این چهار شهید صورت گرفت زیرا جنایت وی از جمله فرازهای تاریخ معاصر است که اگر پاسخ داده نمی‌شد، شاید نهضت این ملت در مبدأ شکل‌گیری خود دفن می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: نکته‎ای که در شهادت این شهدا وجود دارد و باید به آن توجه شود، حرکت این چهار بزرگوار است که با همکاری بعضی دوستان همچون عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله محمدباقر انواری صورت گرفت تا برکتی ایجاد کند که براساس آن، مردم در برابر نظام ستم‌شاهی تکلیف خود را بدانند.

وی متذکر شد: مسئله کاپیتولاسیون یا همان لایحه مصونیت مستشاران آمریکایی بود که آن را به مجلس ملی برد و به تصویب رساند تا بر مبنای آن، آمریکایی‌ها در ایران دست به هر جنایتی بزنند، از محاکمه مصون باشند و رسیدگی به جرم آن‌ها در حیطه صلاحیت محاکم آمریکا بماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جوانان متعهد کشور در شرایط تحریمی موفق شدند، ۲۰۰ محصول فناور صنعتی را به همه دنیا از جمله آلمان صادر کنند که این موضوع نشان می دهد این جوانان بدون ترس از ترور و تهدید، موفق شده اند پیشرفت و توانایی فوق العاده ای به دست آورند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: جریان انقلاب اسلامی موجب شد در دل تحریم ها به همت جوانان ایرانی موشک هایپر سونیک ساخته شود و صادرات با برخی از کشورها از جمله ونزوئلا تا چهار برابر افزایش یابد.

وی اظهار کرد: اکنون کشور ایران، به لحاظ قدرت علمی در جهان به عنصری زبان زد تبدیل شده است و وضعیت ما نسبت به گذشته تغییر فراوانی کرده است.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: استمرار این وضعیت در گرو چهار راهکار است و هدایت نقدینگی ها به سمت تولید توسط دولت و مردم، اقدام مقتدرانه دولت در تنظیم بازار به خصوص کالاهای اساسی، تفکیک رسانه ای در جهت تبیین پیشرفت ها با اجتناب از اعلام آمار و ارقام غیر مستند و مدیریت صحیح مصرف و هزینه توسط مردم از مصادیق تداوم کارگشایی های اقتصادی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه