English

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان:

واکسن مننژیت حجاج کردستان تزریق شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: واکسن مننژیت بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از حجاج استان توسط معاونت درمان این جمعیت انجام شد.

واکسن مننژیت حجاج کردستان تزریق شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ پیام جلالی اظهار کرد: نیروهای حوزه معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان واکسن مننژیت این حجاج را در خردادماه سال جاری تزریق کردند.

وی افزود: معاینات حجاج برای اعزام به حج ۱۴۰۲ در ۲ بخش انجام شد که بخش اول معاینات حجاج در فروردین ماه سال جاری صورت گرفت و در بخش دوم در شهرستان های سنندج، بیجار، سقز، بانه، مریوان و دهگلان واکسیناسیون صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: زائران برای تزریق واکسن و دریافت کارت باید به مراکز بهداشتی و هلال احمر استان مراجعه کنند و حداکثر زمان برای تزریق واکسن ۱۰ روز قبل از اعزام کاروان آنها است و با توجه به اینکه ممکن است کاروان‌های جدیدی اضافه شوند ممکن است این آمار در روزهای آتی دچار تغییر شود.

جلالی یادآور شد: افرادی که امسال برای سفر به خانه خدا مشرف می‌شوند باید ۲ نوع واکسن، شامل کرونا و مننژیت تزریق کنند که واکسن کرونا در مراکز بهداشت استان و واکسن مننژیت توسط جمعیت هلال احمر تزریق می‌شود و از تمامی حجاج بیت الحرام تقاضا می‌شود تا با هدف مراقبت از سلامت خود، واکسن مننژیت را دریافت کنند.

وی گفت: با توجه به همزمانی اعزام حجاج امسال در فصل گرما، رعایت اصول بهداشتی و مراقبت های پزشکی بیش از پیش ضروری است.

کار اعزام کاروان های حج از استان، از اواخر خرداد آغاز شده و در طول مدت اعزام ۹ کاروان راهی سرزمین وحی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه