English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام خبر داد؛

ثبت‌ نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: ثبت‌ نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه در ۱۳ رشته از 16 اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۵ خرداد سال جاری ادامه دارد.

ثبت‌ نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام مرتضی عزیزی اوقاف و امور خیریه استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران هم چون سنوات گذشته اقدام به برگزاری مسابقات قرآن کریم میکند.

حجت‌الاسلام عزیزی خاطر نشان کرد: ثبت‌ نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه در ۱۳ رشته از 16 اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۵ خرداد سال جاری ادامه دارد.

این مسئول اضافه کرد: تا کنون 500 نفر در این دوره از مسابقات شرکت کرده که نسبت به سالجاری رشد چشمگیری داشته است.

وی بیان داشت: این دوره از مسابقات قران کریم، در چهار بخش آوایی انفرادی ( شامل رشته های حفظ کل ده، بیست و پنج جز، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عزیزی عنوان کرد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در تیرماه و مردادماه سال جاری در سطح بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

وی گفت: مرحله کشوری این دوره از مسابقات در آذرماه سال جاری به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار می شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۵٠میلیارد ریال اعتبار عمرانی جهت تجهیز و توسعه بقاع متبرکه استان تخصیص یافته افزود: با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مبلغ ۸٠ میلیارد ریال از محل مسئولیت های اجتماعی نیز جهت تکمیل مصلی ها و مساجد جامع استان اختصاص یافته است.

حجت الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: ۵۴ بقعه متبرکه در استان وجود دارد که به مناسبت روز ملی بزرگداشت امامزادگان و دهه کرامت از خادمان این بقاع تجلیل می شود.

وی به اجرای طرح کمک به نیازمندان به نیابت امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: طی این طرح اقلامی از جمله بسته معیشتی، پک بهداشتی، لوازم تحریر و ... در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در پایان با بیان اینکه این اداره کل طی اربعین سال گذشته روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم پخت و توزیع کرده گفت: قطعا در اربعین امسال نیز تلاش می‌شود خدمات رسانی به زائران حسینی به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه