English

فرصت بخشودگی جرائم بیمه‌ای برای کارفرمایان گیلان

سرپرست تامین اجتماعی گیلان با اشاره به آغاز اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از اول خرداد ماه جاری به مدت سه ماه گفت: کارفرمایان متقاضی در این استان فرصت بهره‌مندی از این طرح را از دست ندهند.

فرصت بخشودگی جرائم بیمه‌ای برای کارفرمایان گیلان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، کیوان مرتضوی، سرپرست تامین اجتماعی گیلان، طرح کشوری بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم و رشد تولید و رویکردهای سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از عرصه‌های تولیدی و حفظ اشتغال با محوریت بنگاه‌های کوچک و متوسط در استان گیلان به اجرا درآمد.

وی با اشاره به ارائه بخشنامه‌ای از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با موضوع مشوق‌های حمایت از تولید در قالب طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان اضافه کرد: در این بخشنامه شرکت‌ها و واحدهای کوچک "کمتر از ۵۰ نفر نیروی کار" و بنگاه‌های اقتصادی متوسط "بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر نیرو" مخاطب قرار گرفته‌اند.

سرپرست تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه تمامی کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی، اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع این بخشنامه هستند، خاطر نشان کرد: کارفرمایان این واحدها که حداقل در مدت یک سال از زمان تخفیف بدهی نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروهای انسانی خود اقدام کرده‌باشند، می‌توانند از طرح بخشودگی جرائم بهره‌مند شوند. وی اظهار کرد: کارفرمایان متقاضی کارگاه های مشمول برای بهره‌مندی از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای در گیلان باید به سامانه http://es.tamin.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند، پس از بررسی درخواست‌ها نتیجه به آنها اعلام می‌شود ضمن اینکه متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزییات این طرح می‌توانند به شعب تامین اجتماعی در سراسر استان مراجعه کنند.

سرپرست تامین اجتماعی استان گیلان بیان کرد: اگر کارفرمایی حداکثر در مدت ۱۰ روز کاری از تاریخ اعلام پذیرش درخواست، نسبت به تقسیط بدهی‌های مورد درخواست به‌ همراه ارائه وثیقه مورد نیاز با میزان بدهی اقدام نکند، به‌ معنای انصراف کارفرما برای بهره‌مندی از طرح است.

وی در تشریح نحوه احتساب بخشودگی جرایم بیمه‌ای برای کارگاه‌های مشمول عنوان کرد: کارفرمایان در صورت پرداخت بدهی بیمه‌ای در ۱۲ قسط از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم، ۱۸ ماه از بخشودگی ۸۵ درصد، ۲۴ ماه از بخشودگی ۷۵ درصد، ۳۰ ماه از بخشودگی ۶۰ درصد و پرداخت بدهی بیمه‌ای در ۳۶ ماه از بخشودگی ۵۰ درصد بهره‌مند می‌شود.

بر اساس آخرین آمار، افزون بر ۷۶ هزار کارفرما در شعب تامین اجتماعی استان گیلان دارای پرونده بوده که از این تعداد ۴۰ هزار کارفرما دارای بیمه شده و لیست حق بیمه هستند، یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه کارفرمایان سهم بسزایی در تولید و رونق اقتصادی استان دارند و با همه مشکلات و تنگناهای موجود کار و تلاش می‌کنند، گفت: نباید مانعی در مسیر فعالیت آنها باشد و همه دستگاه های در تسهیل شرایط و رفع موانع تولید باید همت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه