English

بانک قرض الحسنه مهر ایران حامی تولید ملی و اشتغال/ یزد، استان برتر در خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان یزد از انتشار اوراق قرض‌الحسنه در بازار بورس برای اولین بار در کشور توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد و گفت: یزد، استان برتر در خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران حامی تولید ملی و اشتغال/ یزد، استان برتر در خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

این مقام مسئول در گفت و گو با خبرگزاری موج یزد در خصوص اقدامات و عملکرد این بانک در سال گذشته بیان کرد: در سال 1401علی رغم شرایط خاص اقتصادی  در سایه حمایت های هم استانی های یزدی و تلاش های مجدانه، همکاران، بانک مهربانی ها به توفیقات گسترده ای در راستای ارتقاء شایسته نام قرض الحسنه در نظام بانکداری اسلامی در استان یزد نائل گردید. 

حسینی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همواره حمایت از اشتغال و تولید ملی را به‌عنوان یکی از راهبردهای اصلی اقتصاد کشور سرلوحه کار خود قرار داده و سعی کرده به سهم خود در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

وی در خصوص تعداد تسهیلات پرداختی در استان یزد در  سال گذشته عنوان کرد:  80.186 فقره به مبلغ 38 هزار میلیارد ریال که نسبت به سال گذشته از لحاظ تعدادی 35 درصد و از لحاظ مبلغی 105 درصد افزایش یافته است که از این تعداد7 درصد پرونده های تسهیلات پرداخت شده در قالب تسهیلات بدون ضامن و براساس رتبه اعتباری افراد در سامانه اعتبارسنجی ایرانیان و فرم خود اظهاری افرداد پرداخت گردیده است.

 

عملکرد درخشان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان یزد در تاریخ شبکه بانکی

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان یزد اظهارداشت: این تنها رکوردی نبوده که توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شکسته شده است بطوری که نسبت مطالبات به مصارف این بانک که در سال‌های گذشته همواره کمتر از نیم درصد بوده  در پایان سال 1401 به 0.38 (سی و هشت صدم) درصد رسید که در تاریخ شبکه بانکی بی‌نظیر است و بهترین عملکرد بین بانک‌های کشور محسوب می‌شود.

وی در خصوص نسبت مطالبات به مصارف استان یزد گفت: استان یزد با نسبت 0.12 درصد کمترین نرخ در میان سایر استانهای کشور داشته است.

 

استقبال ویژه کارفرمایان و مدیران استان یزد از طرح مهریار بانک قرض الحسنه مهر ایران 

حسینی  در حوزه جذب مشتری بیان کرد: در حال حاضر  حدود 493 هزار نفر از مردم استان یزد در بانک قرض الحسنه مهر ایران حساب دارند که از نظر نفوذ در جمعیت با نسبت 44 درصد جمعیت استان در رتبه نخست کشور قرار دارد که یکی از دلایل عمده آن،  موفقیت استان در  طرح مهریار می باشد.

حسینی در توضیح طرح مهریار به عنوان یکی از طرح های پر مخاطب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: طرح مهریار که از سوی این بانک ارائه شد با استقبال گسترده دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی روبه‌رو شده؛ به‌طوری که تا کنون ۱۲۰۶ سازمان در چارچوب این طرح همکاری خود با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را آغاز کرده‌اند.

وی بیان کرد: این سازمان‌ها بیش از ۲۸۷هزار نفر پرسنل دارند و حدود ۱۱۲هزار میلیارد ریال حقوق و مزایای کارکنان خود را از طریق حساب‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران واریز کرده‌اند که سهم استان یزد 60 هزار نفر کارمند و کارگر می باشد.

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان یزد بیشترین استقبال از طرح مهریار را در ۳ استان عنوان کرد و افزود: بیشترین سهم از مبالغ واریزی حقوق و مزایا در حال حاضر مرتبط با استان‌های تهران، البرز و یزد است همچنین استان‌های یزد، اصفهان و تهران نیز بیشترین سهم از لحاظ تعداد سازمان‌های جذب شده در طرح مهریار را دارند.

وی در ادامه به فعالیت بانک در بخش اشتغال و کسب‌وکار اشاره کرد و افزود: هدف بانک از ارائه وام کمک به بخش تولید است و با طراحی بازارهای مصرفی همچون پذیرنده‌های طرح کالاکارت، از مصرف شدن وام در بخش‌های سوداگری و سفته‌بازی جلوگیری به عمل آورد.

حسینی در خصوص انتشار اوراق قرض‌الحسنه در بازار بورس، خبرداد: انتشار این اوراق برای اولین بار در کشور توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صورت پذیرفته است.

 

پرداخت غیرحضوری ۲۵درصد وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

وی با بیان اینکه امسال سقف وام‌های قرض‌الحسنه افزایش یافته، اضافه کرد: در سال جاری وام برای اشخاص حقیقی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان و برای اولین بار برای اشخاص حقوقی ویژه کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان تعیین شده که تضامین این وام‌ها می‌تواند سفته الکترونیک یا توثیق سهام در سامانه ستاره باشد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با 14 شعبه در استان یزد (8 شعبه شهر یزد و 6 شعبه در شهرستانهای بافق، بهاباد، ابرکوه، میبد، مهریز و اردکان )  در حال فعالیت است که در آینده نزدیک پانزدهمین شعبه در شهرستان زارچ افتتاح خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه