English

به مناسبت هفته زمین پاک، صورت گرفت؛

نواخته شدن زنگ زمین پاک در رشت

به مناسبت هفته زمین پاک، زنگ حفاظت و صیانت از زمین بصورت نمادین در دبستان دخترانه شهید سید علی مقیمی رشت نواخته شد.

نواخته شدن زنگ زمین پاک در رشت

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان  در این مراسم، سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز، را شعار امسال روز جهانی زمین پاک اعلام کرد و گفت : برای حفاظت از زمین و انتقال دُرُست طبیعت به نسل آینده باید آموزش و فرهنگ سازی از مقطع ابتدایی در مدارس اجرا شود.

وی آشنا کردن کودکان و نوجوانان با باید‌ها و نباید‌های زیست محیطی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های داشتن زمین پاک دانست و افزود: برای رهایی از معضل زباله، مدیریت و تفکیک زباله از مبدا باید از خانه آغاز شود تا محیط زیست سالمی داشته باشیم.

وی استفاده نکردن از ظروف یک بار مصرف را یکی از راه‌های نجات زمین از آلودگی زیست محیطی دانست.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان هم در این مراسم با اشاره به تفاهم نامه کشوری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: با توجه به تأثیرگذاری و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی بین کودکان و نوجوانان ، دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشورمان، باید از هم اکنون در حوزه محیط زیست آگاه و دغدغه‌مند باشند.

آقای امیر سراجی با بیان اینکه تفکیک زباله در همه مدارس استان در حال اجراست ، افزود : تخریب محیط زیست آینده کودکان مان را سرد و تاریک می‌کند و فرزندان ما باید با روش‌های کاهش مصرف، بازیافت، تفکیک و دفع اصولی پسماند‌های خانگی‌تر و خشک از کودکی آشنا شوند.

برپایی نمایشگاه نقاشی در خصوص زمین پاک ، نمایشگاه دست ساخته دانش آموزان از مواد بازیافتی و نیز اهدای جوایز به دانش آموزان منتخب که با نقاشی و سرود به ترویج فرهنگ زمین پاک کمک کردند از برنامه‌های جانبی مراسم زنگ زمین پاک بود.

۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت روز جهانی زمین پاک و آغاز هفته زمین پاک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه