English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اعلام کرد؛

آشکارسازی سرعتکاه و آرام سازی ترافیک در ۱۲۰ نقطه مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از اصلاح و استاندار سازی سرعتکاه در ۵۰ نقطه و آشکار سازی و آرامسازی ترافیک در ۷۰ نقطه از راه‌های استان با هدف افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای در سال گذشته خبر داد.

آشکارسازی سرعتکاه و آرام سازی ترافیک در ۱۲۰ نقطه مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن جهانیان اظهار داشت: ۷۰ نقطه دارای تصادف در سطح محورهای ارتباطی مازندران در طول سال گذشته آشکار و آرام سازی شد.

وی ادامه داد: ۵۰ نقطه دارای سرعتکاه استاندارد بوده که اصلاح هندسی، رنگ آمیزی و نصب علائم انجام گرفت و در ۲۰ نقطه جدید با هدف آرامسازی ترافیک، سرعتکاه احداث شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: اقدامات انجام شده با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شد که در صورت تأمین اعتبار سایر نقاط نیز اصلاح خواهند شد.

وی بیان داشت: با توجه به بالا بودن نرخ فوتی‌های عابران پیاده در راه‌های مازندران و وجود دسترسی‌های متعدد در حاشیه راهها، کنترل و مدیریت تردد ایمن عابران پیاده نیازمند آرام سازی ترافیک در محدوده رفت و آمد این دسته از کاربران جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود: با توجه تراکم جمعیتی و تردد بالای وسایل نقلیه عبوری در مازندران و همچنین موقعیت خاص جغرافیایی استان به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور، به منظور تردد ایمن همه کاربران جاده‌ای و کاهش تعداد و شدت تصادفات رانندگی، اقدامات لازم برای آرام سازی ترافیک در محورهای اصلی و فرعی انجام می‌پذیرد.

وی افزود: با عنایت به اینکه سرعت غیرمجاز و به تبع آن عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه یکی از مهم‌ترین علل وقوع سوانح رانندگی ناگوار بوده اجرای آرامسازهای ترافیکی نظیر نصب سرعتکاه‌های آسفالتی استاندارد و تابلوهای هشدار دهنده کاهش سرعت در مراکز جمعیتی و قبل از بریدگی‌های محورهای اصلی و فرعی و سایر مناطق مستعد وقوع تصادف، در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه