English

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خبر داد؛

آشکارسازی سرعتکاه و آرام سازی ترافیک در مازندران

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از آشکارسازی سرعتکاه و آرام سازی ترافیک در 70 نقطه از راه‌های استان با هدف افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای خبر داد.

آشکارسازی سرعتکاه و آرام سازی ترافیک در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، ابوالفضل صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت: 70 نقطه دارای تصادف در سطح محور‌های ارتباطی مازندران در طول سال جاری آشکار و آرام سازی شد.

وی ادامه داد: 50 نقطه دارای سرعتکاه بوده که اصلاح هندسی، رنگ آمیزی و نصب علائم انجام گرفت و در 20 نقطه جدید با هدف آرام سازی ترافیک، سرعتکاه احداث شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصریح کرد: اقدامات انجام شده با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال انجام شد که در صورت تأمین اعتبار سایر نقاط نیز اصلاح خواهند شد.

وی گفت: با توجه به بالا بودن نرخ فوتی‌های عابران پیاده در راه‌های مازندران و وجود دسترسی‌های متعدد در حاشیه راهها، کنترل و مدیریت تردد ایمن عابران پیاده نیازمند آرام سازی ترافیک در محدوده رفت و آمد این دسته از کاربران جاده‌ای است.

صفری خاطرنشان ساخت: با توجه تراکم جمعیتی و تردد بالای وسایل نقلیه عبوری در مازندران و همچنین موقعیت خاص جغرافیایی استان به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور، به منظور تردد ایمن همه کاربران جاده‌ای و کاهش تعداد و شدت تصادفات رانندگی، اقدامات لازم برای آرام سازی ترافیک در محور‌های اصلی و فرعی انجام می‌پذیرد.

وی افزود: با عنایت به اینکه سرعت غیرمجاز و به تبع آن عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه یکی از مهم‌ترین علل وقوع سوانح رانندگی ناگوار بوده اجرای آرام ساز‌های ترافیکی نظیر نصب سرعتکاه‌های آسفالتی و تابلو‌های هشدار دهنده کاهش سرعت در مراکز جمعیتی و قبل از بریدگی‌های محور‌های اصلی و فرعی و سایر مناطق مستعد وقوع تصادف، در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه